View Single Post
  #23  
Old 23-07-2006, 17:09
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Nurburg-London
Posts: 564
Quote:
Originally Posted by Sennake
Als bij een ongeval kan bewezen worden dat je meer dan 130 km/uur reed EN dat het ongeval hieraan te wijten was, kan de verzekering zich tegen je keren. Dat is de adder onder het gras in Duitsland.
En daar is niks mis mee in mijn ogen.

Voor het Duitse deel van mijn reis ben en BLIJF ik altijd erg geconcentreerd, echter op de Belgische autostrades moet ik mijn best doen om niet in slaap te vallen, dit ongeacht mijn reisrichting of tijdstip.
Het lijkt mij duidelijk op welk van mijn reisdeel ik het veiligst onderweg ben.

Ongecontroleerd ongelimiteerde snelheid toelaten op Belgische autostrades?
Er zijn hier teveel apen op de baan en die ongecontroleerd losser laten lijkt me echt geen goed idee.

Maar beweren dat iemand die meerdere advanced driving cursussen gevolgd heeft achter het stuur van een moderne wagen gevaarlijk is aan 10km/h over de grens terwijl een slecht en onoplettend chauffeur in een wrak op diezelfde plaats 5km/h onder de limiet veilig is is meer als een klein beetje bij de haren getrokken.

Daarom ben ik voorstander van het geavanceerd rijbewijs.
Doorgedreven opleiding met gelijkaardige opleiding als politieagenten krijgen.
Dit laat dan toe om naar eigen inschatting in bepaalde zones op bepaalde tijdstippen sneller te rijden als de aangegeven limiet.
Eenvoudig voorbeeld is sneller als 120 op autostrades toelaten buiten de spitsuren.

Zelfde adder onder het gras als in Duitsland : Als bij een ongeval kan bewezen worden dat je meer dan 120 km/uur reed EN dat het ongeval hieraan te wijten was, kan de verzekering zich tegen je keren.
Er op steunend dat mensen die dit rijbewijs gehaald hebben verstandig genoeg zijn om hun snelheid veilig te kiezen.

Wie moet het organiseren van dit geavanceerd rijbewijs allemaal betalen???
Diegene die de opleiding volgt en het rijbewijs wil behalen.
Belastingen erop zodat de overheid het verlies van hun flitsgeldgewin wat gecompenseerd zien.

Mensen tevreden dat ze niet meer onerecht gekloot worden terwijl echte straatcriminaliteit vrijgescholden wordt.
En het verkeer veiliger.
Een ander pluspunt is immers dat de jeugd dit extra rijbewijs graag zal willen halen als statussymbool.
En er is voor mij weinig twijfel dat een jonge gast wie dit sneller rijden interesseert een pak veiliger is op de weg na het volgen van doorgedreven opleiding als zonder, brevet of niet.

Is dit niks elitairs?
Wat een vies woord.
Is een vliegbrevet, vissersvergunning, zomerzwemticket dat ook niet?
Extra rechten waarvoor ge betaalt, realiteit.

my 2c

Last edited by Jochie; 23-07-2006 at 17:40.
Reply With Quote