Thread: verf
View Single Post
  #42  
Old 04-07-2003, 11:06
valentino0046's Avatar
valentino0046 valentino0046 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Laakdal
Posts: 12
Talking

Wel om te beginnen met het eerste, het verschil tussen ALCLAD en de metalizers van humbrol en modelmaster is, dat je ALCLAD nog kan aanraken nadat het aangebracht is, bij de andere metalizers lukt dat niet, trouwen de modelmaster metalizer kan je ook schilderen met een penseel. Voor een chroomeffect kan je ook Bare Meatl Foil gebruiken, dit is een zeer dunne folie met een zelfklevend laagje, een beetje zoals bladgoud.
Het tweede onderwerp verf verwijderen van een model: Als je de Tamiya acrylics gebruikt is het zeer simpel, zet het geschilderde model in een plastic doosje gevuld met amoniak, na een uurtje of 3-4 is de verf volledig verwijdert, goedkoop en gemakkelijk alleen het geurtje is er één om U tegen te zeggen. Als je de chroom van bepaalde onderdelen wilt verwijderen dan kan je dat ook door ze eens een paar uurtjes in amoniak te steken. De tweede manier is al aangehaald, remolie, om het proces wat sneller te laten verlopen kan je de bovenste laag ook opschuren, zodat de remolie onder de eerste laag ook zijn werk kan doen.
De derde manier is het model in bleekwater ( Javel ) te zetten, dit heb ik zelf nog niet geprobeerd maar mischien toch eens het proberen waard.

Ik ben ook webmaster van een modelbouw website met forum en fotoalbums, als je voor jezelf een online fotoalbum wilt dan kan je lid worden van het forum, dan krijg je per email een paswoord en login om je persoonlijke album aan te maken, zou graag een beetje meer auto's zien in die albums. Mischien kan iemand mij daar bij helpen.

Model Building in Europe

groetjes

Valentino
Reply With Quote