View Single Post
  #9  
Old 18-08-2016, 22:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Ziet er goed uit. Nu kan ik me herinneren dat veel van deze onderdelen al verchromed waren door Tamiya. En ik zie dat niet terug in jouw werk. Heb je toevallig de chrome verwijderd en de boel opnieuw gespoten? En zo ja, met wat?
Ik heb inderdaad het chroom verwijderd omdat de gietnaden te veel opvielen. Het chroom zelf was wel ok, maar het is gewoon niet mogelijk om de naden weg te schuren zonder het chroom te beschadigen. Dus heb ik alles ontdaan van naden, dan de submontages in elkaar gekleefd, en tenslotte gespoten met MrHobby Super Metallic SM07 'Plate Silver'.

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Verder zou ik de rode koelbuizen wat minder glimmend maken, dat waren ze in het echt ook niet
Zal ik zeker doen

En dan nu nog een update:

Alle decals werden ondertussen aangebracht, waarvoor ik gebruik diende te maken van een Renaissance transkitje. Raar trouwens dat Tamiya wel de decals voorziet voor de #1 en #3 auto's, maar niet die van de #2 auto. Misschien een kwestie van licenties?



Nu laat ik de decals een dagje drogen, waarna ik de onderdelen nog eens ga polishen met Tamiya compound om de sporen van de decal softener te verwijderen. Daarna komen er nog enkele vernislagen overheen om de decals te beschermen.

Attached Images
File Type: jpg 1999_toyota_gt1_20.JPG (582.0 KB, 767 views)
File Type: jpg 1999_toyota_gt1_21.JPG (559.7 KB, 790 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote