View Single Post
  #71  
Old 12-11-2005, 22:39
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
aja die wite kweetal, dat was in 2002 als voorberijding in ieper met de hyundai accent wrc

@ Huudo

Mag ik als onderwijzer effe aan beroepsmisvorming doen en deze kerel een klein beetje helpen?

Volgens mij is hij niet van kwade wil hoor. Ik vind dat zijn schrijven al beter is, maar misschien heeft deze kerel (geen idee wat zijn leeftijd is) misschien last van dyslectie? Ik wil niet voor onschuldig pleiten, maar als leerkracht vijfde en zesde leerjaar verwacht je ook dat kids van 10 - 12 jaar goed kunnen schrijven. Als je er dan twee hebt in klas (op 8 leerlingen) die grote spellingsproblemen hebben, dan sluit je al wat vlugger je ogen voor tikfouten op een forum.

Natuurlijk vind ik het prachtig dat jullie hier op het forum voor AN pleiten in een landje vol met dialecten. Maar heb je al eens een Nederlands forum ingekeken??? Ik chat heel vaak met Hollanders en die zijn echt een ramp op taalgebied... Daarom net is het heel goed dat we hier AN proberen te promoten, zo is het voor iedereen leesbaar... Ook ik erger me trouwens aan dat dialect in SMS en MSN en dus zeker op een forum. Die afkortingen zijn vaak een ramp. Toch betrap ik soms mezelf op zo'n foutjes...

Toch wil ik even zijn berichtje nakijken en beoordelen zoals ik dat in mijn beroep zou doen:

aja die wite Spellingsfout verdubbelingsregel kweetalGebruik van dialect, dat was in 2002 als voorberijding Spellingsfout ij-eiin ieper met de hyundai accent wrc Hoofdletters vergeten

Ik geef Scooby voorlopig het voordeel van de twijfel. Leestekens staan er, hoewel niet zo goed gekozen. Grammatica is ook niet super. Misschien wat beter letten op hoofdletters nu?? Het zou al een stuk schelen. Ben trouwens benieuwd hoe oud Scooby is??


PS Huudo, ik wil je voor alle duidelijkheid erbij zeggen dat ik nu niet betweterig wil doen of je tegen de schenen schoppen of zo. Ik bekijk het eens uit een ander standpuntje... No hard feelings??
Reply With Quote