View Single Post
  #19  
Old 24-11-2005, 20:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Rally
Het probleem is niet de warmte van de onderdelen, maar wel dat je rekening moet houden met de kwetsbare "dunnere delen" het meest breekbaar zijn de raamstijlen, dan het gedeelte boven het dashbord, en de overgang bumpers motorkap.
Wat ik ooit iemand heb weten doen is een volle body gieten en deze dan uitfrezen tot alle onderdelen hierin passen en dan zonder interieur of ramen.
ja ok, maar dan heeft het één (warmte en chemisch proces), geen uitstaans met het andere (breken van onderdelen).

Wat me dus terug bij mijn eerste stelling brengt. Ik geloof niet dat resin sterker of zwakker zou zijn dan plastiek als het op slot-car-race-incidenten aankomt. De ramen - indien goed gemonteerd - geven de raamstijlen toch ook een zekere vorm van ondersteuning en de bumpers zouden aan de binnenkant kunnen verstevigd worden met mastic, plastic card of iets anders. Bovendien spreken we toch over 'racen', een discipline waar er toch wel vaak met blik- en tikschade wordt rondgereden. Waarom zou het op schaal dan anders zijn?

Niet verwarren dat we over 2 verschillende dingen spreken, die vanuit een totaal andere invalshoek dienen bekeken te worden. Enerzijds de show- en displaymodellen, zoals wij de modelbouwers die maken, en anderzijds de race-bodies, die in eerste instantie gebouwd worden om met een uniek stuk te kunnen racen. 'it's a complete different mind-frame' zo lijkt me.

@ Sennake,
Als ge nu al rillingen over uwe rug voelt lopen bij de gedachte aan trek- en duwwerk op de piste, kan ik u enkel aanraden om voor dit project geen kit te gebruiken die ge later in uw collectie wilt bijzetten. Ik ben van plan - zodra beslist is met welk type wagen we gaan rijden - een soortgelijke wagen op ebay te kopen en enkel voor dit project te bouwen. No pain, no gain. Dus als er dan schade is, zal ik er niet echt van wakker liggen.
Reply With Quote