View Single Post
  #103  
Old 08-01-2006, 22:12
HF_INTEGRALE's Avatar
HF_INTEGRALE HF_INTEGRALE is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: In Flanders Fields
Posts: 365
Quote:
Originally Posted by Sennake
Die pakketten worden er inderdaad ook uitgepikt ... .
Van horen zeggen (iemand van EMS/TaxiPost) : Ze hebben bij de douane naar het schijnt noch de tijd, noch de middelen om de massale goederenstroom die van over the Globe België binnenstroomt (en dan in het bijzonder vanuit China) te dédouaneren.
Ze beslissen dan maar om gewoon een administratieve taks te leggen van ongeveer 9,90 EUR (verdoezeld als administratiekosten). Ze pikken er gewoon een container of box naar keuze uit en ... cashen maar. En het gaat niet enkel om Modelbouwdozen hoor
Voor de méér dan 80 dozen die ik van buiten de EU heb laten overkomen, ben ik nog maar twee maal tegen de lamp gelopen en raad eens ... telkens 9,90 EUR (hmmmm .... verdacht, temeer omdat de wagens een totaal verschillende waarde hadden).
Nog een andere keer heb ik 16,75 EUR moeten betalen voor een LandRover Esci vanuit Switzerland (en dees had een geringere waarde) . Volgens mij is het allemaal nattevingerwerk. Samen dus iets méér dan 35 EUR voor een 80-tal dozen is dus klein bier ! (maar 'k ga hout vasthouden ... )

Misschien past dit beter in de eBay thread, maar hoe kan ik anders quoten ?

Vraagje aan Sennake : "Het gaan uitleggen in Brussel ?" : Het is toch niet verboden modellen te importeren ? Ge betaalt gewoon de douanetax en wegwezen maar.

Quote:
Originally Posted by Sennake
Als je pech hebt betaal je evenveel als hier. Maar dan heb je er toch de spanning en sensatie van het gokken bijgehad.
Wanneer je voor een model slechts een ietsiepietse minder betaalt dan hier, dan toch liever hier hoor. Ten eerste : voor hetgeen Huudo vertelt van de lokale kitboer, en ten tweede : Je weet dan tenminste wat je in handen krijgt.
'k Spreek waarschijnlijk niet voor mezelf alleen, maar dozen met gebroken stukken, zonder décals enz ... dat heb ik toch liever niet !!!

Dit hoort waarschijnlijk ook wel beter in de eBay thread !!!

Regards,
555
Reply With Quote