View Single Post
  #51  
Old 15-09-2010, 16:24
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ik denk dat een ieder een andere invulling van de term 'club' zal geven als men een persoon vraagt wat dit nu inhoudt. Daar ga je niets aan veranderen. Daarnaast heb je de die-hards, de oppertunisten, de passanten en diegenen die niet altijd kunnen, een club zal altijd bestaan uit meerdere persoonlijkheden.

Ik heb ooit jaren geleden gewerkt in het bestuur van 1 van Nederlandse grotere merkenclubs en hier ben ik op een gegeven moment uitgestapt. Dit had voor mij persoonlijke redenen en ik kan me de positie van Guido begrijpen. Doch, denk ik dat Guido op dit moment een rustpauze moet nemen. Guido, op dit moment zie ik je reageren voornamelijk op emotionele standpunten en het rationele hierin links laat liggen.

Ik heb geen idee wat een VZW is, ( beetje nadenken kom ik op vereniging zonder winstoogmerk, correct me if I'm wrong) maar dat er geen sprake kan zijn van een democratie lijkt me onwaarschijnlijk.

Zoals ik eerder ook zei; ik kom uit een club en ook hierin werd het bestuur gekozen door de leden. Elk jaar tijdens de ledenvergadering kon men het gal spuien en kiezen om wel of niet door te gaan als bestuurder/voorzitter hoe het men ook wil noemen.
En misschien ligt het aan mij, maar ik ken de paddock nog niet lang genoeg om te weten of gij nu wel of niet een voorzitter zijt en hoe de structuur binnen de club is.


Ik denk dat dit toch een goed moment is om de koppen bij elkaar te steken, inventariseren van de wensen en hiermee een nieuw, steviger fundament aan te leggen voor Paddock 2011.


p.s. op een meer persoonlijke noot; ik zie het ook niet zitten van alleen de Paddock-meetings bezoeken.
Dit is een hobby-aangelegenheid, niet een politieke partij! Juist met diversiteit, inventiviteit en vernieuwing blijft een club groeien.
Als men alleen binnen de club blijft, zullen er geen nieuwe technieken naar voren komen, geen nieuwe ideeën ontstaan en zo een halt toeroepen aan groeien.
Reply With Quote