View Single Post
  #3  
Old 03-11-2015, 12:26
Jens's Avatar
Jens Jens is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2012
Location: Poperinge
Posts: 63
BMW M1 update -decals-

Hoi,

Even een update rond de BMW M1 rallywagen. De circuit versie voor de groepsbuild staat al iets verder dan bij mij Een tikje jaloers

Maar goed hoever sta ik nu?

Het onderstel gaat langzaam vooruit. Ik steek wat tijd in de motor. Toevoegen van kabetjes en het vinden van de juiste kleur.
Ook het opbouwen van de cockpit ben ik nog wat referentiemateriaal aan het zoeken want hier moeten 2 andere zetels inkomen.


Tot zover mijn onderstel. Nog niet veel aan te zien. Voor ophanging staat wel al te drogen.

Ik ging wel al iets harder aan het werk aan de body. Na wat schuurwerk en uitkrassen van de pannellines kon deze in de primer en werd TS-26 gebruikt.



Nadat de basiskleur droog was, wat eigenlijk verbazend vlug ging, Was het tijd voor de decals.



Een prutswerkje want er kwam heel wat paswerk bij kijken. De grote decals vielen goed mee. Wat sol erbij en haardroger en deze sloten mooi aan.

De fijne rode striping waren iets moeilijker. Op de neus ben ik even de mist in gegaan. Een striping wilde maar niet op zijn plaats vallen. Tijdens het drogen 's nachts is deze wat op zijn plooi gevallen met als gevolg dat hij scheef kwam te liggen. Ik heb nog geprobeerd om de decal los te maken van de body maar hij begon te scheuren en ik heb het dan maar zo gelaten.


De voor en achterbumper waren vooral goed uitlijnen op de body. De striping loopt namelijk door maar hier geen al te grote problemen.
Het aangename van de decals van Studio 27 is dat ze iets groter zijn waardoor je ze over de rand van je model kan plooien en dus een mooier resultaat kan krijgen.




Op het dak van de body ontbreken nog 2 decals , deze lopen nog iets door op de motorkap maar deze is nog niet volledig afgewerkt waardoor ik ze nog niet kan plaatsen en dus nog geen blanke lak kan erop plaatsen. Hier en daar zal ik nog wat moeten bijstippen ook.

Maar die zijn stappen zijn voor de volgende weken.

Comments zijn altijd welkom

Tot de volgende,
Jens
__________________
WIP: Toyota Celica ST165 TTE C.Sainz L.Moya San Remo rally 1990
BMW M1 rally Groep B - B. Beguin - Tour de Corse '83


Coming up build:
- Audi quattro A1
- Audi quattro sport (restauratie)
- Audi quattro S1
Reply With Quote