View Single Post
  #6  
Old 22-11-2012, 20:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Schuldig
Ik verzamel namelijk diecast modellen, vooral van 24h races (Le Mans - Spa - Nurburgring - Sebring - ...). Heb hier toch al een ruime collectie staan op 1:18.

De reden waarom ik niet aan modelbouw doe...Sennake kan het niet beter zeggen. Bener eens aan begonnen toen ik nog jong(er) was maar bij mij moeten zaken vooruit gaan, als iets niet lukt ben ik tamelijk rap gestresseerd, ik heb weinig geduld. En dat is dus ook de reden waarom ik ermee gestopt ben en het dus niet meer doe.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb alle respect voor alle modelbouwers hier op het forum. Als ik alle modellen hier bekijk, dikke chapeau en prachtig werk.
Ik begrijp dat ook wel hoor. Vroeger, toen ik met modelbouw begon, waren er bijna geen diecast modellen te vinden behalve de typische Matchbox en Dinky Toys - Corgi Toys autootjes, maar die waren geen concurrentie voor een plastic model dat -zelfs gebouwd door een beginneling als ikzelf in die tijd- eigenhandig in elkaar geknutseld werd. Dat ligt tegenwoordig wel even wat anders: om te beginnen zijn de diecasts van een zodanig hoog niveau afgewerkt dat je al heel wat ervaring moet hebben in de modelbouw om een minstens evenwaardig resultaat te kunnen neerzetten, en dan zwijg ik nog over het recent fenomeen dat ik 'resincast' noem en waarbij nu zelfs de handgebouwde modellen zoals die van Spark in dezelfde prijscategorie komen als de resin kits, waardoor een mens zich al eens kan afvragen waarom je nog uren en uren werk zou steken in de bouw van een model dat in China supermooi gebouwd wordt door goedkope werkkrachten en dus qua prijs vergelijkbaar is met de kit. Als je dan niet minstens evenveel plezier hebt in het bouwen zelf dan in het resultaat, ben je snel 'overgelopen' naar de overzijde natuurlijk. Gelukkig voor mezelf beleef ik nog steeds even veel plezier aan de bouw van een model als aan het bekijken van het afgewerkt model, dus ik blijf bouwen. Maar ook eerlijk: er staan al heel wat Spark modellen in mijn vitrinekast hoor.

Maar om terug on-topic te komen: als een modelbouwshop naast de bouwdozen ook de diecasts en resincasts in zijn aanbod heeft (zoals bv bij Verschooten) maakt het voor de verkoper niet zo gek veel uit of de klant een bouwer dan wel een verzamelaar is; zolang de prijs natuurlijk concurrentueel is...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 22-11-2012 at 20:50.
Reply With Quote