View Single Post
  #22  
Old 14-01-2004, 22:09
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Leuke thread hier. Wat opvalt is dat er velen ooit, als kwajongen, begonnen zijn met 'plekken', maar dat lang niet iedereen doorgedaan heeft om diverse redenen.

Mijn eerste model was een Matchbox 'Westland Lynx' helicopter (wou in een ver verleden nog helicopter piloot worden ) Gietraampjes waren fel bruin en licht blauw. Die zijn ongeschilderd in elkaar gelijmd en ik heb er nog lang mee gespeeld. Moet een jaar of negen geweest zijn toen. Er zijn nog vele vliegtuigen gepasseerd - voornamelijke Franse jets, 'k heb iets met Mirages, nog altijd - en de enige auto die ik toen gemaakt heb, en tevens ook mijn laatste model uit mijn eerste plekleven, was, net zoals die van Aerogi, de zwarte Lotus JPS MK III van Tamiya. Toen kwamen de meisjes en 't was gedaan met plekken.

Eens aan een serieuze verkering begonnen, die meid is nog altijd mijn vrouw, ben ik terug begonnen en de eerste die ik in mijn 2de leven gebouwd heb was de Rothmans Porsche 956 van Tamiya. Die heb ik nog steeds en is na dik 15 jaar nog in redelijke staat. Gespoten met een spuitbus van... 'Humbrol'



De rest kennen jullie ondertussen wel.

De modellen uit mijn eerste plekleven, van voor de meisjes dus, zijn allemaal verloren gegaan (weggesmeten, kapot, ervan overtuigd dat ik toch nooit meer zou bouwen, enz.) En dat vind ik wel een beetje jammer. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.

Last edited by Guido; 14-01-2004 at 22:12.
Reply With Quote