View Single Post
  #675  
Old 10-05-2010, 14:05
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Diccy View Post
Ik denk dat Manu zich het zelfde afvraagd als mezelf, namelijk of dat, naast het wit terug ontgeelt, de andere kleuren niet verbleken of vervagen?
Normaal gezien niet. Ik heb nooit de vergeelde delen apart uitgesneden en aan het zonlicht blootgesteld, maar altijd gans de decalsheet. Er zijn daarbij 2 dingen die je best in het achterhoofd houdt:
- wanneer een wit vlak vergeeld is, bestaat de kans ook dat je decal dragerfilm, dat is het doorzichtige gedeelte rond de decals, ook enigszins vergeeld is. De kans is daarbij groot dat je deze vergeling niet ziet, tot op het moment dat je decal plaats. Dus op het moment dat het te laat is. Dus best altijd de gehele decal sheet in de zon leggen,
- het blootstellen aan zonlicht is iets wat je geen weken moet doen. De ervaring leert dat indien de vergeling na enkele dagen niet weg is, je niet langer hoeft aan te dringen. Met andere woorden: decals zijn niet meer te 'ontgelen'. Vuistregel is dat je decals weer redelijk ok horen te zijn na een dag of 3. Het risico dat de andere decals dan van kleur gaan veranderen is naar mijn weten onbestaande.
Reply With Quote