View Single Post
  #1  
Old 24-09-2015, 20:08
Wanneke Wanneke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2013
Location: Tremelo
Posts: 278
Sauber C31 - K. Kobayashi - Spanje 2012 - Fujimi 1/20

Hallo iedereen,

Na al een paar jaar lid te zijn van De Paddock, is het toch eens tijd om een WIP-thread op te starten.
Als model voor deze primeur heb ik de Sauber C31 van Fujimi uit de kast getrokken. Voor zij die niet meteen weten om welke wagen het gaat, deze dus:
Name:  Kamui_Kobayashi_2012_Malaysia_FP2.jpg
Views: 992
Size:  76.6 KB


Voor het eerst heb ik me ook een pe-set aangeschaft. Het gaat om een setje van Hobby Design en bevat het volgende:
Name:  120_Sauber_C31_Spain_GP_Photoetched_Detail_up_Set_Fujimi_57974.jpeg
Views: 952
Size:  83.1 KB

Zoals jullie kunnen zien, is het materiaal voor de gordels aanwezig en hoef ik dat dus al niet meer aan te kopen.


Gezien dit een recente kit is, had ik echt wel een vertrouwen op de pasvorm. Had, want bij het in elkaar steken van de body-onderdelen, merkte ik al dat dit niet goed kwam. De body bestaat grotendeels uit 4 grote onderdelen, maar de pasvorm trok bij mij op niets.
Er waren 2 opties:
- De onderdelen correct aan elkaar lijmen, met als gevolg dat het geheel niet meer op de bodemplaat zou passen.
- De onderdelen aan elkaar lijmen op basis van de grondplaat, met als gevolg "panel-lines" van 1 tot 2 mm breed.

Ik heb voor optie 2 gekozen en heb dan ook meteen de veel te brede openingen opgevuld met secondelijm en bloem. ( Ik ben vergeten foto's te nemen van de openingen... )

Na een hoop secondelijm, bloem, schuren, primer en nog eens schuren, heb ik nu dit als voorlopig resultaat:
Name:  foto.JPG
Views: 1008
Size:  211.2 KB

De omcirkelde gebieden hebben nog wat extra opvulling nodig.

Dat was het tot nu toe.
Tot de volgende update!

Ps. Het staat ergens op het forum, maar ik kon niet meer terugvinden hoe groot de foto's mogen zijn. Dus moderators, voel jullie vrij om mijn foto's indien nodig aan te passen.
__________________
mvg,
Wannes
Reply With Quote