View Single Post
  #46  
Old 15-09-2010, 12:23
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ojee, ik voel me nu ook een beetje aangesproken. Voor wat betreft de motivatie van afgelopen weekend; ik heb in de tijd dat ik in België was, van erg weinig demo's motivatie kunnen vinden. Niet omdat ik de kwaliteit niet goed vond, maar de demo's hadden op mijn bouwen gewoon geen betrekking. Ik doe vrijwel geen rally, ik doe vrijwel geen race. Daarvoor hoef ik ook niet te weatheren, want ik bouw voor 'show & Shine'.
Modellen met weathering vind ik niet mooi, wel leuk om te zien, maar niet interessant voor mijzelf en zal daarom die techniek ook niet toepassen. Waarom zou ik iets gaan bouwen wat ik niet leuk vind? het is toch mijn hobby.

Wat ik vond in de Demo van André waren technieken die ik wél kan combineren met mijn tak van de hobby, namelijk carbon, het realistisch laten lijken van uitlaten en het toepassen van 3e graads modelbouwtoepassingen.
Wat ook een motivatie voor mij was, waren de Cayman en de GT-R van die fransman, die stonden zo bijzonder goed in hun lak, dat wil ik ook.

In de tijd dat ik naar de Paddock ben geweest, heb ik mij elke keer vermaakt. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt en nieuwe dingetjes geleerd, zoals bijvoorbeeld het gebruik van Misch-masch, kleine washes voor het interieur en toepassen van smoke op een motorblok. (niet als weathering, maar dieptewerking)

Ik vind het jammer dat de interne problemen niet opgelost kunnen worden, zolang ik naar Zolder ben afgereisd is het mij duidelijk dat alhoewel men toch door 1 deur kan gaan, er intern veel wrijvingen zijn.

Zoals het er nu naar uitziet, moeten er spijkers met koppen worden geslagen.

Ik wil voorstellen om een rondvraag te doen naar allen, leden en ex-leden van de afgelopen maanden, en de problemen te inventariseren.
Met deze gegevens de problematiek in kaart te brengen en hiermee conclusies te trekken en de richting aan te geven voor DePaddock 2011.

Ik ben bereid om dit op mij te nemen en dit onpartijdig en belangeloos te concluderen.
Daarnaast lijkt het mij handig dat in de rondvraag/enquete men eerlijk is en namen noemt. Maar deze namen en informatie niet toegankelijk is voor leden én bestuur. Alleen voor de bemiddelaar.
Zowel bestuur als leden zouden dan ermee moet instemmen dat het democratisch zal verlopen en er gehoor aan moet worden gegeven aan de conclusies die kunnen worden getrokken.

Bijvoorbeeld; als 2/3e wil dat het bestuur moet blijven of aftreden, hier dan ook naar een oplossing wordt gezocht.
Wellicht is het dan ook een idee om jaarlijks een leden-vergadering te houden, waarin het volledige bestuur herkiesbaar is.


Al met al vind ik het jammer dat het zo allemaal moet gaan. En alhoewel er duidelijk zichtbare schade is aan de club, denk ik niet dat alles verloren is.
Reply With Quote