Thread: Pirelli
View Single Post
  #8  
Old 06-07-2013, 00:33
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Luigi View Post
Nu vraag ik mij wel af wie de banden op de velgen legt, Pirelli of de teams zelf...
Wel, dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Als je als leverancier controle wil hebben over je product en verkeerd gebruik wil uitsluiten, dan monteer je uiteraard zélf die banden. Anderszijds kan ik me voorstellen dat teams die klus liever in eigen beheer uitvoeren om zeker te zijn dat alles volgens hun eisen uitgevoerd wordt, eveneens totale controle te hebben, en misschien vooral om te vermijden dat Pirelli bepaalde teams een "voorkeursbehandeling" zou geven. Er is in het verleden al zodanig veel gebeurd dat enige achterdocht steeds op z'n plaats is in de F1. Hoe dan ook zit er naar mijn mening een reukje aan dat ganse bandenverhaal. Als de fout toch bij de teams ligt in combinatie met a little help from the kerbs, waarom voorziet Pirelli dan andere banden (model 2012 met enkele aanpassingen) voor dit weekend. Als er niks mis was met de banden, maar enkel met de montage, de spanning en het camber, dan hoef je bij de volgende GP niet over te schakelen naar een oudere constructie.
Maar eigenlijk wil ik in de eerste plaats weten wie de banden monteert.
Reply With Quote