View Single Post
  #16  
Old 31-01-2004, 15:37
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Dit zijn dan de eerste foto's. Eerst het lakwerk, straks de modificaties:

Het lakwerk van de motorkap. De gebruikte kleuren zijn Tamiya's TS16 geel en TS26 puur wit, en Dupli-color RAL5003 saffierblauw.



Je kan goed de orange-peel zien in het blauwe gedeelte. Daarom zal ik alles nog eens mat schuren en elk kleur nog een laag geven. Alle kleuren moeten opnieuw omdat er ook nog de volgende fouten in zitten:

-Overgangen tussen twee kleuren niet goed genoeg: (dit is wel ingezoomd, in het echt ziet het er gelukkig niét uit als een maanlandschap)



Op die overgangen is een speling van 0,5mm toegelaten, omdat er achteraf een wit-rood biesje van 1mm breed bovenop komt. Dit zal ik afsnijden van de blauwe decals (zie enkele posts hierboven).

-Nog een voorbeeld van een fout: hier kan je nog wat primer zien tussen het blauw en het geel:



-Tenslotte nog deze: de overgang tussen blauw en wit op de pontons ligt niet op een rechte lijn:



Hier de motorkap met de monocoque: je ziet dat er een kleurverschil is in het gele gedeelte. Ik had dit te laat opgemerkt, en heb de monocoque ondertussen al opnieuw afgeplakt en een extra laag geel gespoten. Het kleurverschil is nu weg:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Motorkap1.jpg
Views:	8
Size:	34.3 KB
ID:	6130   Click image for larger version

Name:	Lakfout1.jpg
Views:	6
Size:	14.2 KB
ID:	6131   Click image for larger version

Name:	Lakfout2.jpg
Views:	8
Size:	17.5 KB
ID:	6132   Click image for larger version

Name:	Lakfout3.jpg
Views:	6
Size:	22.7 KB
ID:	6133   Click image for larger version

Name:	Motokap2.jpg
Views:	7
Size:	19.0 KB
ID:	6134  


Last edited by HHugo; 19-04-2008 at 17:34. Reason: Foto's teruggezet
Reply With Quote