View Single Post
  #21  
Old 17-02-2004, 22:23
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Re: Williams FW 13B - Tamiya 1/20

Quote:
Originally posted by HHugo

Of de decals zo zuiver zijn, wordt afwachten. Ik heb deze doos enkele jaren terug zéér goedkoop opgepikt: maar de decals zijn er wel naar. Het decalvel is niet echt effen te noemen, en is naar alle waarschijnlijkheid vochtig geweest. Als dat zo is, zal ik toch nog op zoek moeten naar vervanging...
Wat ik al vreesde, is nu dus aan het gebeuren: vanavond een eerste decal proberen leggen: een kleine 'Denim' decal op de arm van de piloot.
Ik had alle extra decalfilm aan de randen getrimd en de decal in 3 stukken versneden om beter in de plooi van de arm te passen.
Alles verloopt vlot totdat ik de decal nat maak en probeer los te krijgen. Niet dus. Ik heb het uiteindelijk losgekregen door met de punt van een mes onder een van de hoeken te snijden en stukje bij beetje te weken en los te trekken. (ja, dat is zeer gevaarlijk en nee, dat is niet de normale werkwijze om decals te plaatsen)
Daarna nog eens het tweede stukje geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Zoiets heb ik vroeger nog maar één keer voorgehad en dat was met een decal waar ikzelf een druppel water op gemorst had.
Tot nu toe nog geen decal verknoeid, en ik zal verder proberen, maar ik denk niet dat het zal lukken zonder een ander decalvel.

Bij mijn weten zijn er geen aftermarket-decals voor deze kit, dus zal ik maar eens proberen om bij Tamiya zelf zo'n vel te bekomen. Heeft iemand van jullie ooit al eens decals of andere onderdelen van een kit bijbesteld bij Tamiya? Dat bestelformuliertje dat achteraan op het plan staat is namelijk in het Japans geschreven, en de enige regel Engels die erop staat is 'For japanese use only'. (wat niet erg aanmoedigend klinkt) Elke raad is welkom...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Minithierryke5.jpg
Views:	5
Size:	16.5 KB
ID:	6124  

Last edited by HHugo; 19-04-2008 at 17:38. Reason: Foto's teruggezet
Reply With Quote