View Single Post
  #1  
Old 31-07-2010, 22:37
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Datsun 280Z - Airfix - 1/24

Een paar jaar geleden, op de beurs van Jabbeke, heb ik dit oude kitje voor een prijsje op de kop kunnen tikken. Het was de eerste kit die een race-versie van de 280Z voor moet stellen die ik ooit tegenkwam.

De kit is een eenvoudig kitje, zo eentje waar men destijds een elektro-motortje met bijhorende batterijen moest inbouwen. Het onderstel is daarom helemaal niet gedetailleerd. Het interieur klopt van geen kanten omdat de batterij-bak daar zijn plaats heeft gekregen, met als gevolg dat de zetel wat kort uitvalt. De carrosserie is van stevige plastiek gegoten, wel wat ruw afgewerkt, en een paar panellines die niet helemaal gegoten waren.
De werken aan de carrosserie vallen wel mee, eens goed glad schuren en de panellines uitkrassen. Dat laatste zal geen probleem geven, de plastiek is zeer dik, zeker als ik een vergelijk maak met andere kits.

Het onderstel is een paar ander mouwen, maar dat zal ook wel lukken.

De decals die bij deze kit zitten zijn ondertussen waardeloos, ik denk dat ze uiteenvallen als ze met water in aanraking komen.

Omdat ik de laatste dagen, zeker toen ik de kast aan het herschikken was, met deze in het koppeke zat, ben ik er maar mee begonnen. Als tussendoortje zal ik maar zeggen, alhoewel er nog een aantal staan te wachten op verdere afwerking.

Allé, ik zal maar beginnen met de doos;



Eens kijken hoe de wielen onder de carrosserie passen;



En dit is de richting die ik uit wil; Zo in de aard van die grijze Skyline indertijd.



De velgen werden indertijd samen met die van de Skyline KPGC-10 gespoten, dus die zijn al klaar. De banden echter hebben nog een serieuze schuurbeurt nodig om ze deftig te krijgen.
De bovenste velgen zijn voor de 280Z.



De velgen zijn gespoten met Burnt-Metal (Modelmaster) en daarna opgeboend.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Datsun 280Z  000.JPG
Views:	1165
Size:	60.6 KB
ID:	18770   Click image for larger version

Name:	Datsun 280Z  003.JPG
Views:	1150
Size:	61.4 KB
ID:	18771   Click image for larger version

Name:	Datsun 280Z  002.jpg
Views:	1173
Size:	28.1 KB
ID:	18772   Click image for larger version

Name:	Datsun 280Z  004.JPG
Views:	1162
Size:	49.7 KB
ID:	18773   Click image for larger version

Name:	Datsun 280Z  005.JPG
Views:	1149
Size:	35.7 KB
ID:	18774  

__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 01-08-2010 at 00:06.
Reply With Quote