View Single Post
  #6  
Old 19-04-2007, 17:52
Avalon's Avatar
Avalon Avalon is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Finland
Posts: 79
De Onyx viel heel goed mee omdat de kit nogal 'basic' was. De hele body was in één deel, evenals de bodemplaat, de voor- en achterspoiler kwamen in respectievelijk drie en vier delen maar...

De Sauber zorgde wel wat voor verrassingen omdat er zo veel foto-etched delen waren. Veel ingewikkeldere ophanging met remschijven en -klauwen (die ik nog moet hebben bijvijlen om de wielen goed te laten passen - 'k weet niet of de professionele modelbouwers dit ook steeds moeten doen of omdat ik ze zelf niet degelijk in elkaar gestoken had), meer (én fijnere) delen voor de spoilers, hier en daar onderdelen moeten plooien om de juiste vorm te krijgen, enz.
Ik ben blij dat ik al ervaring had met veel Tamiya en met die ene simpelere Onyx kit, want zonder ervaring denk ik niet dat ik deze Sauber tot een goed einde had kunnen bringen!

Ik heb ook nog Salo's (of Irvine's, het ligt er maar hoe je het bekijkt) Ferrari van de 1999 German GP op de wachtlijst staan, maar ik wil eerst nog andere, simpelere kits afwerken om wat meer ervaring op te doen, vooraleer aan deze kit te beginnen omdat deze nog meer fijnere onderdeeltjes dan de Sauber bevat.

Welke kit staat er bij jou te wachten?
Reply With Quote