View Single Post
  #603  
Old 30-12-2008, 22:10
HF_INTEGRALE's Avatar
HF_INTEGRALE HF_INTEGRALE is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: In Flanders Fields
Posts: 365
Temperatuur

Quote:
Originally Posted by vanni View Post
... enkel domme antwoorden ...
Ik heb ondertussen wel m'n lesje geleerd. De body van m'n Mitsubishi Lancer Evo V WinField werd ook bij lage temperaturen gespoten (met Tamiya TS) en de Body kwam geheel in vlekken (vooral op de flanken) en enkele 'lopers'. Ik heb deze dan fijngeschuurd en opnieuw enkele laagjes gegeven. Het busje liet ik ondertussen ook 'déchambreren'. Na enkele laagjes, werd het resultaat wel beter en beter. Maar : geduld is de moeder van de porseleinewinkel en de Mitsubishi zal nog één, misschien twee laagjes krijgen wanneer het warmer wordt. Dan pas gaan de decals erop.

Met het chassis ging het heel wat minder vlot. Dit was ook een gevolg van deze lage temperaturen. Resultaat : duidelijk reactie verf - chassis, met de nodige vlekken Hierdoor loopt ook m'n 'project' wat vertraging op.
Bij deze koude temperaturen haal ik m'n materiaal niet meer boven. Ik zal enkel nog spuiten wanneer de thermometer opnieuw tot op een aanvaardbaar niveau stijgt. Ik spuit deels binnen (in ons werkkot, waar het niet echt warm is) en deels buiten.

Dus, zou ik persoonlijk durven zeggen : bij deze temperaturen spuiten : OPPASSEN en VERMIJDEN !!!

Regards,
555
__________________
I love the smell of plastic in the morning ...

Last edited by HF_INTEGRALE; 30-12-2008 at 22:13.
Reply With Quote