View Single Post
  #18  
Old 23-10-2007, 18:25
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Het is toch wel een indicatie dat het Fujimi menens is. De leegte die Tamiya aan het laten is, gaat - zo ziet het er toch naar uit - inderdaad opgevuld worden.
Wat mij een beetje dwars zit (al een jaar of 2-3) is dat er zo weinig echte nieuwigheden werden uitgebracht. Tamiya schijnt zich te concentreren op enerzijds exoten (Ferrari Enzo en F-zoveel, Carrera GT, en consoorten), anderzijds MotoGP met een uitgemolken RC211V-mal die in een dozijn uitvoeringen wordt uitgebracht. Daar is op zich niks mis mee, maar het aangeboden gamma wordt hierdoor wel heel erg smal.

Exoten zijn leuk voor de liefhebbers. Maar ik kan me inbeelden dat heel wat bouwers andere dingen liever inkopen. Er zijn een boel mensen die bewust dit soort modellen niet bouwen, omdat ze toch door duizenden anderen worden gebouwd. Je ziet dus op iedere modelbouwshow 15 van die exemplaren staan, en hele fora zijn gevuld met bouwverslagen van die dingen.
Of die bouwers redeneren à la "waarom moet ik een FXX bouwen? Dat ding zal je NOOIT op de straat tegenkomen omdat het zelfs niet eens gehomologeerd kan worden. Geef mij maar iets normalers".

Daarom is het alleen maar aan te moedigen dat er fabrikanten zijn die die leemte proberen op te vullen. We kunnen er alleen maar wel bij varen.

Plek ze!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote