View Single Post
  #16  
Old 24-11-2005, 19:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Rally
Om het probleem van resin te kennen is het beter om snel even op de site van Voss Chemie te kijken over de samenstelling.
Het zijn 2 soorten samengestelde vloeistoffen die na samenvoegen van de juiste hoeveelheden een chemische reaktie teweegbrengen die na enkele minuten resulteerd in een gegoten onderdeel.
De mensen die regelmatig met resin werken, weten dat je de mengbeker (plastiek) niet kunt vasthouden van de warmte als de reaktie bezig is.
De warmte is ook de reden dat men sommige mallen maar een aantal keren kan gebruiken en andere dan weer een 50 tal keren.
Het is ten stelligste afgeraden deze onderdelen te gebruiken voor raceonderdelen.
Heb verschillende modellen die ik regelmatig uitleen voor persvoorstellingen en dergelijke aan teams en sponsers, na iedere uitleenbeurt zijn er brokken.
Dat het chemisch process bij samenvoeging warmte ontwikkeld kan ik begrijpen. Maar wat me niet duidelijk is, is waarom, eens het proces afgelopen is en je een eindproduct hebt, dit niet tegen de warmte van een racebaan zou kunnen. Nu weet ik wel dat je resin in heet water kan vervormen en dat het wat weker wordt enz. Tenzij dat slotcars een dusdanige warmte ontwikkelen dat de bodies kunnen verzwakken.

- OT mode on -
In koude toestand zou ik anders wel een tik tegen het hoofd van een plastiek kit op 1/24ste goed kunnen verdragen, van een resin kit daarentegen.
- OT mode off -

't zou natuurlijk ook kunnen dat slotcars over de opvangmuren geslingerd worden en op de grond terecht komen, dan zullen ze zeker breken, maar van een tik van een andere auto? Allez, ik ken er niks van he, probeer hier maar wat bij te leren.
Reply With Quote