View Single Post
  #5  
Old 31-07-2007, 00:31
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
De binnendeurpanelen en het onderdeel voor de achteras/ophanging kregen al hun rode kleur. De binnendeurpanelen worden nog bekleed met carbon-decal.



Dan heb ik vanmiddag een poging ondernomen om zowel de zetel als het dashboard te bekleden met het ondertussen bekende Ranger Ink-poeder.
Eerst werd de zetel met zwarte enamel-verf gespoten en daarna heb ik er rijkelijk wat van dat superfijn poeder overgestrooid.Het teveel aan poeder werd eraf geschud, de poeder werd wat aangedrukt en het geheel werd te drogen gezet. Zelfde werkwijze voor het dashboard.
Hier een impressie:





Nadat alles een paar uren had staan drogen, ging ik mijn "bekledingsproces" eens van kortbij bekijken. Het resultaat stond me niet aan, het geheel voelde veel te grof aan en als je eraan kwam veegde je het poeder op sommige plaatsen gewoon er vanaf met kale plekken als gevolg. Na wat wikken en wegen besloot ik om het hele boeltje terug proper te maken.
Wat airbrushcleaner in een bakje en met een grof penseel alles eraf gekregen.
In afwachting van een volgende poging heb ik beide onderdelen maar met een laag grondverf gespoten.



Dan de achterwand, deze is normaal gezien open zodat je tot in de kofferruimte kan kijken. Daarom dat ik het gat in de achterwand ga toemaken.
Met wat styrene-plaat is al een begin gemaakt.



Zover sta ik al.
Hopelijk kan ik één van de dagen de karrosserie spuiten zodat ik ze de volgende modelbouwmeeting kan meebrengen om ze aan onze goede vriend Flame mee te geven. Dan kan hij de decals gaan ontwerpen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Nissan Primera  Old Spice 20.JPG
Views:	1971
Size:	95.0 KB
ID:	7079   Click image for larger version

Name:	Nissan Primera  Old Spice 21.JPG
Views:	1960
Size:	94.4 KB
ID:	7080   Click image for larger version

Name:	Nissan Primera  Old Spice 22.JPG
Views:	1966
Size:	95.6 KB
ID:	7081   Click image for larger version

Name:	Nissan Primera  Old Spice 23.JPG
Views:	1919
Size:	94.7 KB
ID:	7082   Click image for larger version

Name:	Nissan Primera  Old Spice 24.JPG
Views:	1940
Size:	94.7 KB
ID:	7083  

__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote