View Single Post
  #1  
Old 05-12-2014, 22:16
Jasper Jasper is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2013
Location: Geluveld
Posts: 19
Fiat 131 Abarth - W.Röhrl - Revell 1/24

Dag iedereen,

Ik volg de rallysport al een hele tijd van dichtbij. Begin dit jaar kreeg van een vriend twee bouwdozen waar hij nooit aan was begonnen. Het leek me leuk om het ook eens te proberen. Eén van de twee bouwdozen was dus de Fiat 131 Abarth. Na een bezoekje aan Domino om nog wat gerief te verzamelen en wat gesnuisterd te hebben op dit forum ben ik er aan gestart. Wegens gebrek aan tijd gaat wat traag vooruit (gestart in maart) maar stilaan krijg ik de microbe te pakken en ga ik vlugger aan het modelbouw dan dat ik me bv nog even in de zetel plof

Hierbij enkele fotootjes van een reeds ver gevorderd project. Er werd niets toegevoegd aan de bouwdoos. De achterlichten werden niet aangepast (ik weet dat deze verkeerd zijn op dit model). En er werd zo weinig mogelijk verf aangekocht waardoor de brandblusser bv een grijst kleurtje heeft. Dit om geen onnodige kosten te doen indien het me niet zou boeien.

Het is heus niet het niveau van de andere modellen die ik hier al heb zien passeren (oa ook dezelfde Fiat), maar ikzelf ben er wel vrij tevreden over.

Ik zie dat na het vernissen sommige decals wat opzwellen, ik denk dat te wijten is aan het niet voldoende verwijderen van sol resten of nog aanwezig zijn van lucht onder de decals (ik heb een aantal keren sol op gesmeert maar na een tijdje had ik er genoeg van )?

Waar ik me ook (nog) niet mee heb bezig gehouden is het opschuren van de carrosserie. Ik vroeg me af als dit wel de moeite is en heb nog wat vraagtekens hoe er aan te beginnen.

De raamrubbers probeer ik nog opnieuw te doen.




__________________
www.rally-image.be
Reply With Quote