View Single Post
  #5  
Old 03-02-2007, 00:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by thijs37 View Post
tamiya heeft met dit model de plank totaal mis geslagen! te overhaast gemaakt zelfs de bouwtekening had een fout.... ik heb na enkele vruchteloze pogingen het model kapot getrapt en weggegooit. wat ik niet gewend was van tamiya. na dit model zie je meerdere fouten bij tamiya er in sluipen....
Dat lijkt me te sterk overdreven, alhoewel ik niet ga zeggen dat alle Tamiya modellen perfect zijn. Maar... Noem me 1 model dat perfect uit de doos komt. Tot dusver ben ik nog geen enkel tegen gekomen. Wat belangrijk is bij modelbouw, is dat het er correct uitziet. Wat bij de MP4/13 van Tamiya zeer zeker het geval is. Moesten er alsnog fouten inzitten, dan heb je 2 mogelijkheden: óf je aanvaard ze en maakt er een reproductie van op schaal die de werkelijkheid zo goed mogelijk benaderd, óf je corrigeert de fouten en maakt een model dat de werkelijkheid perfect weergeeft. De 2de optie is natuurlijk dé echte modelbouwuitdaging. Moesten alle modellen perfect uit de doos komen, zouden natuurlijk alle gebouwde modellen er identiek uitzien en dan is de lol er toch ook een beetje af. Modelbouw is immers "je eigen interpreatie van een origineel bouwen op schaal".

Ik mag aannemen dat je de 2de optie geprobeerd hebt en dat het niet gelukt is, of was er wat anders aan de hand?