View Single Post
  #1  
Old 15-01-2017, 14:43
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Ford Focus RS WRC - Dani Solà/Xavier Amig̣ - 2005 - Hasegawa - 1/24

Jaaaareeen geleden ben ik begonnen met de Ford Focus RS WRC van Hasegawa. De bedoeling was om de wagen van de equipe Dani Solà/Xavier Amig̣ tijdens de Rallye Deutschland 2005 te bouwen zoals ik hieronder heb gefotografeerd. De decalset is echter voor de Rally Catalunya dus enkele decals (met name rallyplaten) zouden zelf gemaakt moeten worden. Op dit moment ben ik er nog niet uit welke versie het gaat worden, eerst maar eens goed kijken hoe groot de verschillen zijn....


Hierbij was ik van plan om de rolkooi te scratchen daar het ding in de kit van een eerdere generatie Focus is. Tevens had ik een andere bumperset en velgen van Renaissance erbij gehaald om de kit om te bouwen naar een asfalt-versie. So far so good..... Totdat het niet echt wilde lukken met de rolkooi en de bumperset ook niet helemaal goed paste. Enige frustatie en de onderkant van een schoenzool later had ik dus geen body en geen bumpers meer... en de rolkooi wilde ook al niet lukken Het mag duidelijk zijn dat de kit terug in de kast werd gesmeten....

Weer een tijd later sprak ik hier toevallig over met Guido (LoixRallyFan) en die had nog een body met correcte bumpers over (de kit was inmiddels heruitgebracht als asfaltversie) en bood hem aan mij aan (waarvoor nogmaals mijn dank)! Ik heb deze toen bij de kit gestopt om op een later tijdstip weer op te pakken... dat was afgelopen week dus!

De eerder gedeeltelijk gebouwde rolkooi heb ik weer verwijderd en ben opnieuw begonnen. Op de een of andere manier had ik in 2 dagen een volledige, redelijk gelijkende, rolkooi gefabriceerd

Onderstaande 2 foto's tonen de stand van zaken op dit moment. In het rood gemarkeerd zijn de originele delen van de rolkooi, de rest is gescratched. De groene delen in de foto heb ik zelf toegevoegd aan de zijkanten. (o ja, het voorste deel van de rolkooi is bij het maken van de foto van z'n plek gekomen en sluit daardoor niet aan op de foto).


Attached Images
File Type: jpg focus_wrc_sola_01.jpg (120.5 KB, 1669 views)
File Type: jpg focus_wrc_sola_02.jpg (137.0 KB, 1670 views)
File Type: jpg focus_wrc_sola_03.jpg (135.4 KB, 1659 views)
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote