View Single Post
  #11  
Old 18-03-2017, 11:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Interieurtijd dus... Eerst werd het gedeelte met de hoedenplank afgewerkt. Beide kanten symmetrisch en gelijkend op het origineel. Niet zoals het (best wel mooie) deel uit de transkit. Nope, ik knutsel da zelf wel...



De rolkooi dan. Ik heb een tiental foto's van de 1/1 en ik kreeg via via een bouwtekening van de kooi van een Vandenheuvelwagen. Laat Filip yck nu net daar een rallywagen gekocht hebben... Na wat bestuderen zag ik wel wat verschillen dus daar moet ik rekening mee houden uiteraard.

De opbouw. Ik begin steeds langs achteren. De centrale gebogen buis, net achter de hoofden, is steeds het eerste stukje plastic dat ik voorzie. Hier en daar boor ik wat uit op de grond van het chassis zodat alles goed vast zit. Daarna is het buisje per buisje opmeten en toevoegen. Buisjes worden in vorm geschuurd zodat ze vrij naadloos aansluiten. Op sommige plaatsen stop ik er nog wat ijzerdraad in... Een eerste tussenstand gaf dit...







To be continued...
Attached Images
File Type: jpg Lancer evo X Pyck - M042.JPG (149.6 KB, 1089 views)
File Type: jpg Lancer evo X Pyck - M045.JPG (181.8 KB, 1023 views)
File Type: jpg Lancer evo X Pyck - M046.JPG (171.7 KB, 1133 views)
File Type: jpg Lancer evo X Pyck - M047.JPG (148.7 KB, 1103 views)
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote