View Single Post
  #29  
Old 14-11-2016, 16:04
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Het heeft even geduurd, maar ik ben dan toch weer aan deze McLaren verder gegaan. Zo werd de binnenzijde van de rechterdeur (die open blijft staan) voorzien van CF:


De ruitjes in de deuren werden ook aangepakt. Fujimi heeft gewoon de ruiten van de straatwagen in deze kit geleverd. Om dat te corrigeren werd het onnodige stukje weggeschuurd. Links de nog niet gedane kant, rechts na flink schuren:


Dan het motorcompartiment. Deze is inmiddels grotendeels afgewerkt. Enkele cylindres (zie "1") werden toegevoegd en bij pijl "2" werd een olievat(?) met enkele leidingen toegevoegd. De "dop" bovenop het vat moet nog wel dichtgemaakt worden. Dit alles is trouwens scratchbuild. Uit de PE-set werd nog de gouden brug tussen de 2 ophangpunten van de schokbrekers geplaatst (onderzijde van de foto). Let ook op de hittewerende afwerking op de achterzijde van de cockpit... deze zijn gemaakt van de binnenzijde van een pakje sigaretten (met dank aan de ziel die zo dom was om ooit te binnen met roken)


Op enkele foto's van de echte wagen is nog iets te zien dat ik in nog geen enkele kit ben tegengekomen (ook niet de MFH full detail kit) en dat is een luchtgeleider voor de koeling van de achterremmen. Deze heb ik dan geheel met plastic opgebouwd en bekleed met goudfolie van een heerlijke reep chocolade Deze past precies op de 2 oranje buizen (gemaakt van een rietje) en past precies aan de binnenzijde van de body over de grote inlaat op de achterklep. Ook goed te zien zijn de uitlaten. Onder de uitlaten is ook nog een hitteschild te zien welke de bak moet beschermen tegen de hoge temperaturen.


Al dit werk aan hetmotorcompartiment had o.a. tot doel om de inkijk van achteren interessant te maken:
Attached Images
File Type: jpg mclaren_f1_gtr_042.jpg (209.2 KB, 2166 views)
File Type: jpg mclaren_f1_gtr_043.jpg (194.8 KB, 2208 views)
File Type: jpg mclaren_f1_gtr_044.jpg (315.6 KB, 2214 views)
File Type: jpg mclaren_f1_gtr_045.jpg (254.1 KB, 2222 views)
File Type: jpg mclaren_f1_gtr_046.jpg (154.7 KB, 2261 views)
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote