View Single Post
  #6  
Old 18-10-2017, 23:15
Wanneke Wanneke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2013
Location: Tremelo
Posts: 278
Eindelijk de eerste echte vooruitgang aan de Benetton!
Na de onderdelen uit de raampjes te halen en te schuren, ben ik begin vorige week begonnen aan de lakwerken van de carrosserie. De hoofdkleuren zijn geel en groen. Het groen zit als decal in de kit, maar ik heb besloten om dit te spuiten.
Eerst alles in het geel dus! De verf is afkomstig van Zero-Paints. Zij hebben een setje specifiek voor deze kit uitgebracht. Naast de basis carrosserie moeten ook een aantal vleugeltjes en dergelijke in geel gezet worden. Dit heb ik in één beweging mee gedaan. Dan krijg je dit:

Name:  IMG_2808.JPG
Views: 776
Size:  163.4 KB


Na een paar dagen drogen, tijd voor af te plakken. Dit was redelijk lastig, omdat de lijnen niet recht zijn. Ik heb hiervoor stripjes plakband genomen en daar om de zoveel mm kleine gleufjes in geknipt. Op die manier kon ik de bochten redelijk mooi afplakken en kon de groene lak gezet worden.

Name:  IMG_2812.JPG
Views: 776
Size:  109.7 KB


Het verwijderen van de tape is altijd zenuwslopend, maar tevreden ben ik zeker en vast. Op een kleine overspray onderaan, is alles voor mij persoonlijk perfect verlopen.

Name:  IMG_2819.JPG
Views: 792
Size:  152.2 KB

Name:  IMG_2821.JPG
Views: 798
Size:  134.2 KB


Tussendoor werd ook het stoeltje afgewerkt. De ingegoten gordeltjes werden weggeschuurd en er werden "echte" in de plaats gelegd. Ook een kabeltje voor de intercom werd geïnstalleerd.

Name:  IMG_2822.JPG
Views: 746
Size:  160.3 KB


Volgende stap = vernis en decals
Tot de volgende!
__________________
mvg,
Wannes
Reply With Quote