View Single Post
  #112  
Old 29-12-2004, 02:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Hallo modelbouwers,

Ik heb mij enkele dagen geleden ook een modelkit aangeschaft, mijn eerste. Het betreft een Peugeot 206 WRC versie 2003 van Grönholm in Monte-Carlo 2003.

Toen ik die onderste witte boord afplakte en hem in het rood spoot en mijn plakkers terug eraf deed, zag ik dat er wat verf toch op het gedeelte die wit moest blijven was gelopen. Ik deed het wat af met white spirit maar in de fijne gleufjes blijft het toch nog rood... Weet iemand hoe ik dit kan mooi wit krijgen? Mag ik er misschien overgaan met witte verf?

En nog een vraagje: De achterlichten zijn op de foto vd doos rood maar doorzichtig in het raamwerk. Moet ik de lichten in de wagen zelf ook rood spuiten of hoe moet je die rode schijn in de achterlichten bekomen?...

thx
Eerst en vooral : welkom op ons forum

En dan nu de antwoorden :

Verf die achterblijft in de naden kan je ofwel proberen te verwijderen met een puntje van een tandenstoker, gedrenkt in white spirit, maar dan mag de verf nog niet door en door droog zijn. In jouw geval zal deze methode nu dus niet veel meer opleveren. Je kan ook proberen om ze er voorzichtig uit te krassen met een naald, maar als beginner zou ik die methode niet aanbevelen. Een derde mogelijkheid is het opvullen van de naden met een donkere tint die de schaduw van de naden voorstelt (maar dan wel alle naden doen). Dat maakt je model meteen een stuk realistischer. Tenslotte kan je ook, als je de naden niet wil opvullen met een donkere tint, voorzichtig met een heel fijn penseeltje terug witte verf in de naad laten lopen. Een precisiewerkje!

Rode en oranje achterlichten bekom je door ze te verven of spuiten met de doorzichtige verf van Tamiya. Rood is "clear red X-27" en oranje is "clear orange X-26". Onlangs bracht Tamiya deze verf ook uit in spuitbusjes, maar ik heb ze nog niet uitgetest. Ik ben er nochthans zeker van dat ze perfect zullen werken
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote