De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Moto-sport
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 25-09-2005, 13:16
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2003
Location: Jersey
Posts: 597
MotoGP in Francorchamps vanaf 2007?

http://www.motorwereld.be/nieuws.asp?rubriek='Sport'&artikel=1640
Reply With Quote
  #2  
Old 25-09-2005, 13:35
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by TommySoprano
http://www.motorwereld.be/nieuws.asp?rubriek='Sport'&artikel=1640
Ik wil geen ruzie krijgen met de motormensen op dit forum maar als je leest welke veranderingen er nodig zijn om de Moto GP naar Spa te halen ........nee, nee. Blijf aub weg De hele charme en natuurlijke uitstraling van het circuit gaat verloren met het opblazen van de rotsen en plaveien van andere oneffenheden.

Wat betreft Spa, hoeveel veranderingen en andere voorgstelde plannen krijgen we nog te lezen voordat er daadwerkelijk een schop in de grond gaat?

Eerst het plan dat tientallen miljoenen kost om het circuit "up to F1 standards" te krijgen. Nieuwe pits, kleine omloop creëren e.d........

Nu weer dit plan wat vele miljoenen Euro's gaat kosten om het circuit geschikt te maken voor de MotoGP.

Van een vastgestelde toekomstvisie kunnen we niet echt spreken als we het over Spa hebben
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-09-2005, 17:56
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Inderdaad, dat ze er maar wegblijven. De MotoGP hoort thuis op de circuits waar ze nu zijn. Rossi is vandaag trouwens 2de geworden in Maleisië en is zo officiëel weer wereldkampioen. Capirossi won met zijn Ducati en Checa werd ook op een Ducati derde.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-09-2005, 20:41
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Liever Zolder 'upgraden' en de MotoGP laten komen.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 27-09-2005, 22:25
auto delta's Avatar
auto delta auto delta is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 19
Quote:
Originally Posted by Integra
Liever Zolder 'upgraden' en de MotoGP laten komen.
ben ik het voledig mee eens.
Ik denk dat zolder ook beter geschikt is voor moto races dan francorshams.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-09-2005, 02:53
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by auto delta
ben ik het voledig mee eens.
Ik denk dat zolder ook beter geschikt is voor moto races dan francorshams.

Dan zijn we wel de helling kwijt
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #7  
Old 28-09-2005, 17:45
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
En ALS ze ooit naar Spa komen, dan kunnen ze ongetijfeld op de Raidillon, blanchimont en in de dubbele linkse het asfalt weer gaan verwijderen om er dan weer tonnen grind te gaan leggen wat dan weer voor de Moto's veiliger is...
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 29-09-2005, 11:28
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
En ALS ze ooit naar Spa komen, dan kunnen ze ongetijfeld op de Raidillon, blanchimont en in de dubbele linkse het asfalt weer gaan verwijderen om er dan weer tonnen grind te gaan leggen wat dan weer voor de Moto's veiliger is...
Ze zijn al in Spa geweest, eind jaren 80 en begin jaren 90 maar die race werd geschrapt wegens te gevaarlijk. Ik denk dat Mamola de laatste winnaar was op een Cagiva in 1991.

Voor diegenen die het zich nog herinneren. Tijdens de begingeneriek van Sportweekend van enkele jaren geleden zag je een beeld van Schwantz met zijn Pepsi Suzuki over het asfalt glijden terwijl hij naar zijn motor stampt. Dat was in de regen in Spa.

Als Laguna Seca al gevaarlijk is voor de rijders, wat moet Spa dan niet zijn...
Om de MotoGP naar Spa te halen zal er veel, heel veel, aan het circuit moeten gebeuren.
Zolder beter geschikt? Nou, neen hoor. Veel te gevaarlijk. Muren staan veel te dicht bij de baan. Een simpele highsider zou al zeer ernstige gevolgen kunnen hebben. Ook hier, veel veranderingen en investering nodig om de MotoGP naar Zolder te halen.

Kijk eens naar de veranderingen in Assen. Er zijn al verschillende wijzigingen aangebracht en ze zijn bezig om het nog te veranderen, en alleen om veiligheidsredenen. Niet vergeten dat die mannen op twee wielen al snel tegen de 300 km/h zitten en op sommige plaatsen tegen de 340.
Beeld je een MotoGP eens in op het einde van Kemmel...? In Barcelona halen ze al ca. 15km/h meer dan een F1 op het einde van de rechte lijn...
Reply With Quote
  #9  
Old 01-10-2005, 12:18
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by auto delta
ben ik het voledig mee eens.
Ik denk dat zolder ook beter geschikt is voor moto races dan francorshams.
We moeten wel een onderscheid maken welke motorklasse gaat rijden op een circuit. Elke klasse vereist een bepaalde FIM-homologatie van het circuit.

Wie MotoGP in huis wil halen moet beschikken over een A-Homologatie, dat is dus de target van Spa. Zoals in deze thread te lezen is Circuit Zolder bezig om het FIM Endurance World Championship naar België terug te halen, voor die wedstrijden moet men beschikken over een C-homologatie.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-10-2005, 00:52
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2003
Location: Jersey
Posts: 597
Quote:
Originally Posted by alain
Ze zijn al in Spa geweest, eind jaren 80 en begin jaren 90 maar die race werd geschrapt wegens te gevaarlijk. Ik denk dat Mamola de laatste winnaar was op een Cagiva in 1991.

Voor diegenen die het zich nog herinneren. Tijdens de begingeneriek van Sportweekend van enkele jaren geleden zag je een beeld van Schwantz met zijn Pepsi Suzuki over het asfalt glijden terwijl hij naar zijn motor stampt. Dat was in de regen in Spa.

Als Laguna Seca al gevaarlijk is voor de rijders, wat moet Spa dan niet zijn...
Om de MotoGP naar Spa te halen zal er veel, heel veel, aan het circuit moeten gebeuren.
Zolder beter geschikt? Nou, neen hoor. Veel te gevaarlijk. Muren staan veel te dicht bij de baan. Een simpele highsider zou al zeer ernstige gevolgen kunnen hebben. Ook hier, veel veranderingen en investering nodig om de MotoGP naar Zolder te halen.

Kijk eens naar de veranderingen in Assen. Er zijn al verschillende wijzigingen aangebracht en ze zijn bezig om het nog te veranderen, en alleen om veiligheidsredenen. Niet vergeten dat die mannen op twee wielen al snel tegen de 300 km/h zitten en op sommige plaatsen tegen de 340.
Beeld je een MotoGP eens in op het einde van Kemmel...? In Barcelona halen ze al ca. 15km/h meer dan een F1 op het einde van de rechte lijn...
Volgens mij Rainey op Yam in 1990, maar ik ben alleen zeker van het jaartal. Ik zal het maandag eens na kijken in de archieven van de federatie.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.