De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 09-01-2002, 16:29
AuForm AuForm is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: Deinze
Posts: 131
Revolutionair remsysteem by McLaren-MB.

Om het ongeveerde gewicht drastisch te verlagen, heeft McLaren de traditionele schijfremmen vervangen door out-board buisremmen.

Ze zijn goed te zien op deze foto:


(ik weet natuurlijk wel dat het meet apparatuur is )
__________________
www.motorsportvortex.com


Last edited by AuForm; 09-01-2002 at 16:46.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-01-2002, 16:30
AuForm AuForm is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: Deinze
Posts: 131
Is er een reden waarom ik die foto niet kan zien?

PJ
__________________
www.motorsportvortex.com

Reply With Quote
  #3  
Old 09-01-2002, 16:38
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
je link die je hebt gebruikt verwijst niet naar een *.jpg of *.gif of ander soort foto.

dit komt -normaal gezien- omdat je de volledige link niet heb gekopieerd toen je die foto wou gebruiken. Ik heb dit ook al gehad, vooral bij f1-live die enorm lange URL's voor hun links gebruiken.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-01-2002, 16:44
AuForm AuForm is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: Deinze
Posts: 131
Bedankt, ik zal het proberen te fixen.

PJ
__________________
www.motorsportvortex.com

Reply With Quote
  #5  
Old 09-01-2002, 17:21
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Ik d8 al van WTF

zou trouwens nie echt effectie zijn remmen op een stuk rubber, Band zou snel aan stukken gereten worden denk ik!!

airco
__________________

Last edited by airco; 09-01-2002 at 22:58.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-01-2002, 17:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally posted by airco
i d8 al van WTF

zou trouwens nie echt effectie zijn remmen op een stuk rubber, Band zou snal aan stukken gereten worden denk ik!!

airco
Alhoewel, mijn "trontinnet" had ook zo een rem toen ik klein was en da remde toch goe ??? ??? ??? :d :d :d
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 09-01-2002, 19:05
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
lol Sennake
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 09-01-2002, 20:58
Omega2 Omega2 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Brecht
Posts: 19
euhm... wat meten die dinges eigenlijk?
Reply With Quote
  #9  
Old 09-01-2002, 21:39
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Waregem (West Vlaanderen)
Posts: 597
Quote:
Originally posted by Omega2
euhm... wat meten die dinges eigenlijk?
ik dacht iets van bandenslijtage, of variatie in hoogte van de wagen ofzoiets...
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2002, 22:20
AuForm AuForm is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: Deinze
Posts: 131
Het zijn pyrometers, om de bandentemperatuur te meten over het gehele oppervlakte van de band. Belangerijk bij het afstellen van de ophanging.

PJ
__________________
www.motorsportvortex.com

Reply With Quote
  #11  
Old 09-01-2002, 22:33
Omega2 Omega2 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Brecht
Posts: 19
nice
dat hebben ze in NASCAR nog ni.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-01-2002, 22:39
AuForm AuForm is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: Deinze
Posts: 131
Het zou ook niet in de wielkassen geraken.

Bij NASCAR hebben ze natuurlijk ook materiaal om de bandentemperatuur te meten. Maar ik denk niet dat het over het gehele oppervlakte werkt. Waarschijnlijk iets dat de lucht in de band zelf meet.


PJ
__________________
www.motorsportvortex.com

Reply With Quote
  #13  
Old 09-01-2002, 22:57
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
peis dat ze het dan we in de wielkasten bouwen zene. Die aparatuur is trouwens maar bij enkele tests aanwezig, eens ze genoeg data hebben gaat die er terug af.

airco
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 09-01-2002, 23:02
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
in nascar doen ze da gewoon met een meterke tijdens pitstops. Ze meten dan inner,middle and outer temperatuur en daaraan kunnen ze zien hoe het chassis zich gedraagt
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #15  
Old 09-01-2002, 23:02
AuForm AuForm is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: Deinze
Posts: 131
Ja, misschien wel. Ik weet nie veel van NASCAR af. Veel afstellen hebben die gasten niet te doen, als ze in rondjes blijven rijden.

PJ
__________________
www.motorsportvortex.com

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.