![]() |
|
|
||||
|
||||
Qualifs:
"onvrijwillig onderstuur"??? ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
OK, hij remde echt wel te laat, en zijn lijn zat niet echt juist, maar hij had daar echt nog wel kunnen draaien hoor!!! Moest hem er ni gestaan hebben, had Alonso toch wel pole gereden denk, +0.062 dat is gemakkelijk verloren door ietske later op de gas te gaan staan. Net na de kwalificatie kwam er nog "incident involving car nr 5 under investigation by the stewards" eens benieuwd of we daar nog iets van gaan horen. Webber heeft anders ook wel sterk gereden ![]() Button viel deze keer wel zwaar tegen ![]() Enja Massa, dat was niet zoals het hoort he ... Khad eigenlijk met dit nieuwe kwalificatieformat wel meerdere rijders tegen de muur verwacht, nu dus enkel de Ferrari's, die wel als 1e en laatste vertrekken morgen.
|
||||
|
||||
Lijkt me een opzettelijke move van Schumacher.
Dus hebben we cars 2, 5 en 14 "Under Investigation", ,de grid kan er morgen dus nog helemaal anders uitzien.
|
||||
|
||||
Mmja,ben es benieuwd,op de onboard was te zien dat Schumi de draai ging halen,maar toch draaide hij zijn stuur nog es recht om nog wat rechtdoor te rijden en dan draaide hij nog es maar dan haalde hij het uiteraard niet meer,vreemd..
|
||||
|
||||
Tactisch natuurlijk goed gespeeld, maar sportief vond ik het niet. Maar ja:
sportiviteit <-?-> formule 1 maar toch ...
|
||||
|
||||
zowel schumacher als alonso zouden gestraft moeten worden :
Schumacher wegens het opzettelijk uitlokken van de gele vlag en Alonso omwille van zijn snelste ronde te rijden tijdens de gele vlag. Beiden 10 plaatsen achteruit zou niet meer dan rechtvaardig zijn.
|
||||
|
||||
hhhm ik denk niet dat het met opzet was.. shumi zat te pushen, en bij een onboard beeld zag je ook nog eens dat hij een voorwiel lichtjes blokeerde..
ik zie schumi trouwens ook niet als iemand die dat expres zou doen.. (maja ik ben dan ook wel schumi fan ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar dan mijn zorg: Het gele-vlag symbool verscheen pas toen iedereen hem al gepasseerd was, en ik heb ook niemand met een gele vlag zien zwaaien. Zou de beelden eens moeten herbekijken.
|
||||
|
||||
Probleem is dat je Alonso idd wel kan bestraffen voor bewezen feiten, maar hoe kan je bewijzen dat Michael het opzettelijk deed? En iemand extra bestraffen omdat hij/zij (we moeten politiek correct blijven hé
![]() Hoe zit het eigenlijk met die regel van snelste ronde rijden tijdens gele vlag?
|
||||
|
||||
Quote:
Euhmm ... ik ben ook heel zeker niet tegen de Duitser hoor, maar hij lijkt mij nu eenmaal wel degene (en ongeveer de enige) die het interpreteren van de regels zo hard doortrekt ...!
|
||||
|
||||
Heb de beelden eens herbeken, en zie denk ik één gele vlag voor Rascasse, die stil word gehouden en bijna onzichtbaar is, en één gele vlag in Rascasse zelf, slechts meters voor Schumachers wagen.
|
||||
|
||||
Reken maar dat er meer gele vlaggen waren. En tel er ook maar op dat de rijders over de radio gewaarschuwd worden.
Op de beelden was duidelijk te zien dat Schumacher het stuur weer recht draaide om zo bijna tegen de muur aan te rijden. Ik wed dat als hij tiende stond hij de bocht makkelijk gehaald zou hebben. Hier nog een veelzeggend stukje van een ander forum, waar ik me volledig bij aan sluit: Sporten doe je om te winnen, maar de glans van het winnen verdwijnt subiet als je daar een Schwalbe voor nodig meent te hebben. Professioneel? My ass! De huidige F1 is naar de kloten omdat de rijders steeds minder invloed hebben op het uiteindelijke resultaat en de heer Schumacher is DE exponent van de teloorgang van het kijkspel. De laatste tien jaar heeft hij briljant gereden maar nooit meer briljant gestreden. Hij was slachtoffer van de twee mooiste inhaalacties uit de laatste tien jaar, Coulthard buitenom op Magny Cours en de weergaloze passo doble met Hakkinen en Zonta op Spa. Altijd meerijden zonder te excelleren, de F1 als een tijdrit waarbij strijd wordt vermeden en de rondetijden heilig zijn. Dieptriest als je voor enkele honderden Euro’s een kaartje moet kopen voor het wereldkampioenschap strijdvermijden. En nu dit, weer die blik die je zag achter de vangrail in Adelaide, stiekum blij met z’n eigen verrotte ik, heimelijk trots op een mentaliteit die overwinningen oplevert maar een sport naar de sodemieter helpt. Ik was even vergeten wat voor een vreselijk mens het is, maar ik ben weer wakker gelukkig….
|
||||
|
||||
Mooi verwoord wat ik al zoveel jaren denk
![]() Wat een echte rotstreek toch alweer. De fout kwam er niet opzettelijk, maar zijn reactie erop wel. Je zag hem gewoon terug rechtsturen ipv in te draaien. Als je zo moet winnen... Maar ja, we zijn het gewoon van hem, Jerez '97 in gedachten, dat was ook per ongeluk. Wat hoop ik nog te mogen meemaken dat deze rijder definitief zijn helm aan de haak hangt. ![]() |
|
||||
|
||||
Ik weet ook niet vanbuiten of er regels zijn voor het zetten van een snelle ronde onder gele vlag, maar feit is wel dat Alonso zeker vertraagd is. Na SS2 zat hij 3 tienden onder Schumi zijn tijd, aan de finish was hij dus 0.062 trager. Tegenover Alonso zijn vorige passage was SS3 dus zeker 3 tienden trager ... Alonso verdient echt wel geen straf.
Nee ik ben geen Alonso fan, maar al helemaal geen Schumi-fan ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Tja, dit wordt weer een klassiek robbertje welles-nietes. Anti-schumacher-fans gaan hier weer duidelijk een truuk inzien, schumacher-fans zullen het op een fout houden.
Alleen stel ik vast dat de mensen die het meest zagen over de loop van de F1, die toch blijven volgen. Als alles zo saai en wansmakelijk is, trek dan je conclusies en volg een andere sport ofzo hé :s |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|