![]() |
|
|
||||
|
||||
Autofilms!
Dag collega paddockers!
Ik vermoed dat ik niet de enige autofanaat ben die regelmatig met plezier een (goede) hollywoodfilm met spectaculaire autoscenes op zet. Ik denk dan niet aan veredelde CGI (Computer Generated Images) tekenfilms zoals "The Fast And The Furious", maar eerder aan films waarin echte rijscenes inzitten ![]() Zo ben ik eens aan't denken geweest welke van die films de moeite zijn, en ik kwam zelf al bij deze films uit. - Le Mans (1971) - The Driver (1978) - Gone In 60 Seconds (1974) - Vanishing Point (1971) - Smokey & the bandit I & II (1977 & 1980) - The Italian Job (1969) - Grand Prix (1966) - Ronin (1998) Dit zijn toch al enkele leuke autofilms, maar dit is een lijstje dat natuurlijk verre van compleet is. Ik heb ze zelf bijna allemaal ![]() Weten jullie misschien nog enkel films die de moeite waard zijn voor een zichzelf respecterende autofreak?
|
||||
|
||||
Van The Italian Job en Gone in 60 seconds zijn ook moderne remakes. De oude versies vond ik toch nog steeds beter. Raar he, dat oude films mooier kunnen zijn dan nieuwe, ondanks alle vooruitgang in de filmindustrie
![]() En dan is er nog de trilogie van Taxi, The Transporter, Ronin 2, Cannonball Run, ... Ik ken er waarschijnlijk nog, maar ze schieten me niet te binnen. Last edited by Ottooke; 17-05-2005 at 15:52. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Days of Thunder vond ik ook wel zijn momenten hebben. Vooral de eerste test van Cruise en de laatste race van de film vond ik zalig. Met de Herbiefilms ben ik opgegroeid. Die ken ik ondertussen zo ongeveer wel van buiten. De Apollo 5000GT (Thorndyke Special) uit de eerste was wel machtig. Michel Vaillant was op zich niet slecht, maar als jarenlange fan van de stripreeks was toch een beetje teleurgesteld in de uiteindelijke film ![]() Nu denk ik er ineens aan: de Taxi-trilogie! Vooral de eerste 2 waren bangelijk! Nog nooit was een 406 zo cool! ![]()
|
||||
|
||||
Terwijl jij aan het typen was, heb ik blijkbaar al een edit gedaan
![]() |
|
||||
|
||||
Niemand die Driven vermeld?
![]() ![]() Ik heb ook de dvd van Convoy(1978). Niet bepaald racen, maar toch de moeite qua beelden soms. En natuurlijk soms zo over the top betreffende muziek en beelden dat het grappig wordt.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik heb trouwens hetzelfde probleem met de 2 "The Fast & The Furious" films. Die zijn ook meer animatiefilm dan iets anders! ![]() Inderdaad, Convoy, die was ik compleet vergeten. ![]()
|
||||
|
||||
Autobahnraser is ook niet slecht
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Die ken ik niet. ![]()
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2 Last edited by Rohrl-fan; 17-05-2005 at 17:03. |
|
||||
|
||||
Vanishing point. Nog altijd de referentie wat mij betreft.
|
||||
|
||||
days of thunder.
door die film ben ik reeds 8 keer naar Daytona geweest. Die film heeft mij al een fortuin gekost ![]()
|
||||
|
||||
De dolle kever?
![]() ![]()
|
||||
|
||||
de dolle kever
![]() binnenkort nieuwe versie : dolle kever goes NASCAR