De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 31-08-2008, 17:43
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
Raceverslag Luc Vdc - DSMEC - 24u

Beste paddockers,
Toen ik vrijdag in de vroege voormiddag aankwam in Zolder waren Bruno Vermeeren en vader serieus in een dipje.
De inderhaasten samengebouwde nieuwe motor(door een externe tuner/mecanieker) draaide een schandalige chrono van 1'56" op een rondje en er werd overwogen om deze opnieuw te laten "mappen" of iets dergelijks want veel tijd was er niet tussen de 2 de chrono en de race !
Ik nam de start voor de officiéle chronoritten en draaide ook met héél veel moeite een 1'55" daarna gingen de rondetijden ronde per ronde naar beneden en ik strande op een 1'51".... toch al iets beter.
Bruno was duidelijk nog niet overtuigd en klokte nog verschillende ronden af boven de 1'55" tot hij het gaspedaal terugvond en de wagen net voor het einde een 1'49" liet optekenen op de tabellen, goed voor een derde startrij en op 7/10 seconde van de eerste (Renault Clio /Schippers-Poldermans) en slechts 2/10 van een seconde van de Audi TT.
Dus dit alles was te wijten door een rodage fenomeen en we hadden een vermoeden dat de motor nog intern moest loskomen.
DE WEDSTRIJD:
De vliegende start werd gegeven en Bruno verloor enige tijd, de 2 voorliggers in de klasse hadden al een ruime voorsprong van een 50 tal meters opgebouwd, een gegeven moment ging de Clio van Poldermans de Audi TT over en daarna ging Bruno deze over en het werd een rondenlang gevecht om de eerste plaats van de Clio over te nemen, maar het lukte uiteindelijk en Bruno kon duidelijk zijn voorsprong vergroten.
Opvallend waren wel de sporadische rookpluimen welke onze wagen vertoonde in de eerste linkse voornamelijk (volgens de positie waar ik me bevond), en ik had er geen goed gevoel bij....
Na 1u10 race begon ik me klaar te maken om mijn shift aan te vangen toen we bericht kregen dat de wagen vlak voor de pits stilstond...
Die werd dan tot onze box 19 positie geduwd en daar constateerden de mecano's een gat in het motorblok met terug een drijfstang afgebroken ( op dezelfde plaats als bij onze vorige motor/race nl. kant distributie !!!!)
Het werd efkes héél stil binnen het BRV Racing team en er werd toen besloten het voor bekeken te houden met de Megane.
Zonde uiteindelijk, want deze wagen met al zijn evoluties en ontwikkelingen op alle gebied is een winnaar.... dit hebben we al genoeg bewezen dit jaar.
Het stopt gewoon niet met onze problemen en de 2 motoren welke we hadden zijn opgebruikt.
We zijn gewoon terug een beetje het slachtoffer van een tuner/mecanieker welke zich deze kwaliteit onverdiend toeeist of..... te zwakke drijfstangen want deze moesten voor ons op maat gemaakt worden wegens de héél speciale zuigers met hogere zuigerpenpositie.
Bruno gaat de verdere wedstrijden alleen afhaspelen met zijn Golfje 2, daar zal hij uiteraard niet mee binnen de prijzen vallen wegens minder snel.... doch als het eventueel zou regenen mag je hem wel vooraan verwachten met die wagen.
Ik kom zeker nog de volgende wedstrijd supporteren voor Bruno (de reis per vliegtuig is toch reeds op voorhand geboekt), maar ik betwijfel sterk of ik persoonlijk nog ooit een helm zal dragen.... tenzij iemand nog een Clio William 2 L. blok liggen heeft en we het zaakje (welke nog intact is) kunnen overbouwen ??, dan zouden we als afsluiter de 10 uur nog kunnen meerijden.
Groeten
Luc Vdc - Brv Racing - wagen 444
Ps: het officiéle verslag BRV Racing volgt.
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #2  
Old 31-08-2008, 17:54
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
weer zeer jammer.het geluk zit er bij jullie precies niet in Eens als de auto rijd is hij peil snelalleen jammer dat jullie vaak pech hebben.
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #3  
Old 02-09-2008, 16:07
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2007
Location: Zaventem
Posts: 104
Nieuwe krachtbron laat BRV Racing in de steek – Zolder 24u


Na een moeilijke kwalificatie plaatste BRV Racing de Renault Mégane op een 3de plaats in klasse 4.


De start van de wedstrijd werd genomen door Bruno, hij verloor enkele plaatsen alvorens de 3de plaats te heroveren na een 6-tal rondjes net achter het duo Polderman/Schippers met de snelle Renault Clio.


Bruno: “Ik volgde de Clio van Polderman/Schippers en ging af en toe een kijkje nemen om na te gaan waar ik het best kon inhalen, uiteindelijk was het Polderman die in de fout ging omdat hij zo verdedigend en zenuwachtig aan het sturen was. Even later kwam ik bij de Audi TT van vader en zoon Frans, deze reageerden zeer sportief en zo kon ik na een 10-tal rondjes de koppositie innemen. De race ging goed tot na 1uur en 10min plots de nieuwe krachtbron, die nog geen 4 uur op de proef werd gesteld en ingebouwd door een tuner, ons in de steek liet. Ik gaf het bericht door aan het team via de boordradio en toen werd het stil bij de hele BRV Racing crew.”


Luc vervolgt: “Opvallend waren de sporadische rookpluimen welke onze wagen vertoonde, voornamelijk in de eerste linkse, en ik had er geen goed gevoel bij… Na 1u 10min wedstrijd begon ik me klaar te maken om mijn shift aan te vangen toen we het bericht kregen dat de wagen vlak voor de pitlane stilstond. Deze werd tot onze box geduwd en daar constateerden de meccano's een gat in het motorblok met terug een afgebroken drijfstang… Zonde, want deze wagen met alle evoluties is een winnaar… dit hebben we meermaals bewezen dit jaar.”


Wat nu?
Bruno: “We gaan deze week nakijken of we de Mégane kunnen herstellen maar omdat de volgende wedstrijd voor de deur staat zullen we hoogstwaarschijnlijk met de VW Golf, die mijn vader volledig opbouwde met me, aan de start verschijnen van de Truck Grand Prix te Zolder op 12-13/09.
Ik wens toch heel even de tijd te nemen om iedereen te bedanken; team, partners, vrienden voor de steun die we van hen kregen en in de toekomst nog zullen krijgen.


Naast het race gebeuren wil ik in naam van het hele team ons medeleven betuigen met het verlies van de zus van Luc die zaterdag na de race aan haar zware ziekte is overleden. Ook wens ik het QRS team en de familieleden van de meccano die afgelopen weekend overleed veel sterkte toe te wensen.”



Met dank aan onze partners,
BRV Racing Team
__________________
www.brunovermeeren.be

Winning is more than LUCK

Last edited by Bruno Vermeeren; 02-09-2008 at 16:08.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-09-2008, 20:48
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Lucske : Bruno kan de 10u toch niet solo rijden hè : Ge gaat toch minstens 2x 1u moeten bollen .
Enne ik ben nog niet gestopt omdat ik in schoonheid wil eindigen, volgens mij denkt ge'r net zo over .
Luister eens bij Guino Kenis voor zo'n 2.0 die heeft ooit nog wat Gecupt...
Reply With Quote
  #5  
Old 04-09-2008, 20:01
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Informeer eens bij Benny Verhulst in Bazel.

Is een Renault garage en een toffe kerel die benzine in de aderen heeft.

Zeg gerust dat ik je gestuurd heb.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.