![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Na Suzuki stopt nu ook Subaru met WRC!
Gisteren heeft Suzuki aangekondigd te stoppen met haar WRC project. Die aankondiging was misschien niet echt verrassend, echter nu heeft ook Subaru aangekondigd te stoppen met WRC:
Quote:
Het gaat niet goed met het WRC. |
#2
|
||||
|
||||
Ik lees het ook juist in de krant: zéér slecht nieuws is dat.
![]() Subaru heeft het voorbeeld van Suzuki gevolgd. Het Japanse automerk zal eveneens niet deelnemen aan WK rally van komend seizoen. Subaru haalt de financiële en economische crisis aan als voornaamste reden. "We moeten ons merk beschermen", klonk het op een persconferentie. Eerder besliste Honda, een andere Japanse autoconstructeur, om de Formule 1 te verlaten. Subaru greep in 2003 nog de wereldtitel met de Zweed Petter Solberg. Afgelopen seizoen eindigde Subaru derde in het WK voor constructeurs. Na het afhaken van Subaru blijven enkel Ford en Citroën nog over als fabrieksteams. Bron: HLN Last edited by Sennake; 16-12-2008 at 12:48. |
#3
|
||||
|
||||
Zeer spijtig nieuws, het WRC begint nu zowat op de DTM te lijken met enkel 2 constructeurs
![]() |
#4
|
|||
|
|||
Vergeleken met WRC ziet DTM er nog gezond uit.
|
#5
|
||||
|
||||
Ja maar ik bedoelde alleen het feit van de 2 constructeurs, van de financiële situatie in de DTM ben ik niet eens op de hoogte. Daarover spreek ik me dan ook niet uit
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Kan ook ineens bij fouten enn blunders komen te staan.
Last edited by smiley; 16-12-2008 at 16:14. |
#7
|
|||
|
|||
Slecht nieuws
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Dan is het WRC "over and out". En dat op een moment dat de IRC toch een aardig startveld bij elkaar had, maar goed, dat was voor de crisissen allerhande. Afwachten zeker...?
![]() ![]() Last edited by Guido; 16-12-2008 at 22:53. |
#9
|
||||
|
||||
Het is erg om dit te moeten horen, maar je had ook niet veel anders verwacht. Subaru bakte er de laatste 4 jaar niet veel meer van, enkele (zeer) zeldzame uitschieters niet in acht genomen.
Langs de andere kant hebben ze hun merkbekendheid grotendeels te danken aan de rallysport. De diehard fans zullen zeker blijven, maar nieuwe klanten lokken zonder de rallysport gaat nu wel heel moeilijk worden. Je kan je natuurlijk afvragen of het de moeite is om enkele tientallen miljoenen te spenderen aan een rallyseizoen om enkele duizenden auto's meer te verkopen. Maar ja, dat is voer voor de commerciële jongens bij het merk ... Jammer voor de rallysport, net nu het wat voor mij betreft al op een dieptepunt zat.
__________________
Groetjes, Domi. |
#10
|
|||
|
|||
Waarom heeft Subaru (en overigens Mitsubishi ook) een Groep-N op de markt gebracht ipv een S2000?
Er zijn overigens geruchten dat Subaru met een diesel aangedreven Impreza deel gaat nemen aan het WTCC binnen nu en 1 a 2 seizoenen. Op die manier kan men haar diesel boxer motor promoten. Last edited by FIRE; 17-12-2008 at 12:42. |
#11
|
||||
|
||||
Zeer slecht nieuws ..... eens te maar daar er een belg actief was als co in een Subu !
Ik zal dees jaar een IRC uitkiezen denk ik ipv. een WRC spijtig want nergens zo'n goede autosport sfeer als in een servicepark van een WRC Rally ! |
#12
|
||||
|
||||
Spijtig, ja.
Een verlies voor de sport? Eerder nee. Ze reden toch niet mee voor de overwinningen. Dus als ze er volgend jaar niet meer bijzijn zal dat sportief niet veel verschil maken. Niemand die dat zal maken. Als Ford niet afhaakt dan krijgen wel volgend jaar gewoon weer hetzelfde te zien als dit jaar. Loeb in zijn Citroën die het de 2 Fords lastig maakt. Of andersom. En met Sordo in een bijrolletje. |
#13
|
||||
|
||||
Toch wel de naam Subaru is gewoon verstrengeld met de WRC. Vraag me toch af hoe ze hun imprezas nu gaan verkopen. De enigste marketing daar was juist het WRC, en de enigste reden waarom imprezas cool zijn is omdat je een rallywagen kon kopen voor alledag.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#14
|
||||
|
||||
Zoals ze de laatste 4 jaar reden zijn ze naar mijn mening geen verlies voor de sport.
Als Ford volgend jaar aanblijft dan zal het WK er net hetzelfde uitzien als dit jaar. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Het spijt me, maar ieder team, en in dit geval is dat zo goed als de helft van de fabrieksteams, dat afhaakt IS een verlies voor de competitie - of zijn we de F1 race in de VS van enkele jaren met slechts 6 starters al vergeten? Dat is pas een grap. Iedere sport heeft de mindere teams nodig om de competitie te vormen. Of dat ze nu vooraan meestrijden of niet, is in deze totaal irrelevant. Naar jou analogie kunnen we dan de eerste klasse voetbal beperken tot Anderlecht, Club Burggen en Standard? Eventueel aangevuld met Genk? Ah ja, de rest wordt toch nooit kampioen... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|