![]() |
|
|
|||
|
|||
Evaluatie Supermeetings
Begin van dit seizoen werd gestart met de Supermeetings. Daarom vind ik het raadzaam dat het verloop van de Supermeetings op het einde van het seizoen geëvalueerd zou worden.
Maken we zelf eens een evaluatie hoe het voor ons is overgekomen. Belcar : weer een mooi seizoen en dit ondanks het feit dat er wat minder wagens waren ingeschreven dan andere jaren. Tegelijkertijd kregen we de 50° Belcar Race. Op naar de 100 zou ik zeggen. Nog een negatieve noot (wat mij betreft) : geen buitenlandse wedstrijd in 2003. Clio : wat zich aankondigde als de strekste serie in 2003, met onder andere de sterkste Franse piloten aan de start is vervallen in een ware stock-car race. Te veel incidenten zonder gepast gevolg van de bevoegde autoriteiten. De "Gemaskerde Racer" was mijn inziens jereinste competitievervalsing. Yaris : mooie cup met slipstreamgevechten en uitremacties zowel in Spa als Zolder. Kan wat mij betreft als de mooiste cup van 2003 beschouwd worden. Helaas geen Yaris cup in 2004. Mini : de entourage en het VIP-dorp dat elke meeting weer werd opgesteld werd door de deelnemers als zeer positief ervaren. Toch hoorden we van de piloten, vooral in het begin van het seizoen, dat de initiatiefnemerniet al zijn beloftes heeft gehouden. De cup zou uiteindelik duurder uitvallen als voorgesteld. De organisator durfde het aan om regelmatig piloten met niet comforme auto's uit de uislag te schrappen. (ook hierop hoorde men echter kritiek). In een eerste seizoen zullen er altijd kinderfoutjes te vinden zijn. Feit is dat de Mini-cup in 2004 zal verder gaan en hopelijk bevestigen of beter doen dan in hun eerste seizoen. Formule Renault 1600 : begon reeds in de winter 2002 met de selectie van de RACB Race Academy met Verdonck en Pulinckx als laureaten. Een aan te moedigen initiatief. Als je dan ziet dat het deelnemersveld in de loop van het seizoen tussen de 8 à 14 deelnemers schommelt heb ik toch bedenkingen bij deze serie. De verloop van de supermeeting vind ik mooi. Een gelijkaardige timing op elk weekend met 4 x 2 races van elk 20 minuten en een Belcar wedstrijd is OK. Pierre Delettre slaagde er elke meeting in Spa weer in om een bijkomde serie aan de start te krijgen. De omgekeerde startpositie van de eerste 6 uit de eerste manche vind ik niet OK. Het is een poging om de wedstrijden kunstmatig spannend te maken of houden en daar hou ik niet zo van. C U |
|
|||
|
|||
Wat mij betreft mogen ze de supermeetings afschaffen.
Spa euro race en racing festival stellen op deze manier niets meer voor. Dan laat Pierre de boel maar weer compleet zelf regelen. CKJ
|
||||
|
||||
Ik vind de super meetings niet slecht. Ze groeperen het Belgische circuit gebeuren. Wat mij wel enorm opviel is dat er tijdens deze meetings in Zolder steeds veel toeschouwers waren terwijl in Francorchamps daarentegen geen kat aanwezig was. De toppers waren in Zolder de 24 uren en de World Series. Maar ook tijdens het New Race Festival en de Belcar Masters was er duidelijk meer publiek dan tijdens de 3 races in Spa samen. Aan wat ligt dit?
Het feit dat Delettre steeds extra races op het programma had staan lag vooral aan het feit dat de Belcar tijdens de Euro races een avond race hadden en ook aan het feit dat ze in Francorchamps tot 19u en later kan rijden terwijl dat in Zolder beperkt is. Liever één race minder in Francorchamps maar wel eenmaal naar het buitenland.
|
|||
|
|||
Awel, da heeft onzen directeur nu es goe gezegd se !
![]() |
|
||||
|
||||
Mja, vele piloten verkiezen Spa-Francorchamps toch boven Zolder...
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Re: Evaluatie Supermeetings
Quote:
Als daarbij de directeur van Renault België na de Belcar Masters doodleuk aan de andere deelnemers toegeeft dat Michel Heydens bij aanvang van het seizoen reeds geloot werd als kampioen voor 2003, roep dat bij mij toch enkele vragen op in verband met de geloofwaardigheid van Clio en andere Cup’s in 2004. Last edited by Rrubinio; 12-11-2003 at 00:51. |
|
|||
|
|||
Heb 1 jaartje mogen proeven van de nationale autosport in België en ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat het randgebeuren van MINI het beste was wat er te zien was. Als je het inschrijvingsgeld bekijkt van de MINI Cooper Challenge en je kijkt wat je er voor in de plaats krijgt dan vind ik dit OK.
Wat betreft het aantal toeschouwers in Francorchamps, ![]() Kan er weinig van zeggen maar ik blijf zweren bij alles op 1 weekend. Hadden ze in Zolder nu maar eens het verstand om de Superweekends te beperken tot zaterdag en zondag, het zou massa's meer piloten trekken. Mijn mening he mannen, maar er zijn ook mensen die moeten werken in de week. ![]() |
|
||||
|
||||
Dan toch ook even mijn kritische noten, laat ik voorop stellen dat de basis van het concept in orde.
* Zoals reeds eerder opgemerkt in andere threads en ook deze, waarom is een Supermeeting op Spa twee keer zo duur als Zolder? Ga me niet vertellen dat het kwam omdat er support races zijn. Tijdens de Belpro konden we kennismaken met het zeer zwakke Dutch Supercar Challenge. Met de Euro-races zagen we zeven wagens uit het I-N-F-I-N-I-T-Y kampioenschap, tijdens het Racing Festival alle 10 wagens uit het nederlandse FRenault 2000 kampioenschap. Gelukkig hoef ik niet te betalen voor een kaartje, anders was het hek van de dam.........tis eigenlijk asociaal gedrag van de organisator! *De onbegrijpelijke houding van Renaullt Belgie (geldt overigens ook voor Renault Nederland). Op vakkundige wijze heeft Renault Benelux de single-seater markt de nek omgedraaid. Het jonge talent wordt op deze manier nadelig beinvloed in de ontwikkeling van hun carriere. Racen leer je in volle velden met jonge honden.......niet met 10 wagens op een leeg circuit. Dankzij Renault zijn we nu gezegend met drie waardeloze klassen ![]() *Het Clio-cup schandaal, daar maak ik geen woorden meer aan vuil. Ik praat en typ alleen over autosport, de clio races mogen het predikaat autosport niet dragen. *De absurde tijden tijdens een Supermeeting op Spa, geldt ook overigens voor alle andere meetings op Spa. De geluidsbeperkingen op Zolder hebben als voordeel dat je als vrijwilliger (niet alleen de baanposten dus) "christelijke uren" kan maken. Op Spa begint een dag om 06.30 en is ie pas ten einde om 19.30, op zijn vroegst. Kijk dan moet je niet raar kijken dat de animo van vrijwilligers tanende is voor Circuit Spa. 13 uur doorbrengen zonder fatsoenlijke sanitaire voorzieningen, is dat niet in strijd met de "rechten van de mens" ![]() *De Mini Cup gaat in de herkansing voor 2004, een neutrale mening dus.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Re: Evaluatie Supermeetings
Quote:
Ik zou het als stockcarfan apprecieren dat je stockcar racen niet met zoiets walgelijk als de clio cup durft te vergelijken. Als het volgend jaar weer vand at is in de clios ga ik als protest iedere sessie van hen met mijn rug naar het circuit zitten/staan.
|
||||
|
||||
En erg dat ze dat gaan vinden stijn...
![]()
|
|||
|
|||
Als iedereen dat gaat doen ga ik racen in depaddock
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Bij de 24 uren gaat dat wel moeilijk worden ![]() Dus of dit massa's meer piloten zou trekken ![]() Iemand die door de week moet werken rijdt met veel geluk Touring cup, sprinters cup, Funcup ofzo...
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|