De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-01-2004, 21:49
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

microsoft windows "longhorn"

ik was heel nieuwsgierig naar hoe deze os eruit zou gaan zien
ik was toch vanplan men pc opnieuw te installeren dus had ik even de beta-versie van longhorn erop geinstalleerd.
heb ook enkele screenshots genomen en in een .zip gestopt
longhorn screens
als hij niet werkt later opnieuw proberen (geocities )
Old 01-01-2004, 22:09
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

In één van die screenies zien we dat Longhorn draait op een P3 @ 600 MHz met 192MB RAM. Da's een beetje verbazend aangezien voor XP een stevige P3 met 256MB RAM geen overbodige luxe is.

Hoe draaide het trouwens?

- hoe zat het met compatibiliteit?
- was het stabiel?
- voel je een verschil met XP?
Old 01-01-2004, 22:09
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

XP in een nieuw kleedje of is er meer baanbrekend werk verricht?
Reply With Quote
Old 01-01-2004, 22:17
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by TiBo
In één van die screenies zien we dat Longhorn draait op een P3 @ 600 MHz met 192MB RAM. Da's een beetje verbazend aangezien voor XP een stevige P3 met 256MB RAM geen overbodige luxe is.

Hoe draaide het trouwens?

- hoe zat het met compatibiliteit?
- was het stabiel?
- voel je een verschil met XP?
netwerkmogelijkheden heb je met deze beta nog niet, dus daarover kan ik je niets zegge.
mjah, compatibiliteit, alles wat op je xp draait zal ook op longhorn draaien
fat32 ondersteund hij niet, enkel ntfs
het verschil met xp zit hem erin dat hij meer mogelijkheden biedt op gebied van fotobewerking. Zo kan je bijvoorbeeld iemand aanduiden op een foto, die persoon een naam geven, en daarna kan "longhorn" je alle foto's tonen met deze persoon erop.
ik heb hem er nu ook al niet meer opstaan, dus meer dan enkele screens en bovenstaande kan ik jullie niet geven.

ahja, gecrasht is hij niet
Old 01-01-2004, 22:20
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Huudo
ik denk dat het gewoon de overgang is die je kreeg van windows1.0 en een windows 2.0; windows 95 en een windows 98 (qua looks dan)
maar er zijn enkele snufjes bij aangebracht, over die foto's zoals ik al aangaf, maar ook nog over het gebruiken van illegale software. Windows zou op 1 of andere manier dus kunnen zien wanneer je illegaal bezig bent... hoe of wat dit inhoudt weet ik niet hoor
Old 01-01-2004, 23:34
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Een Windows Longhorn FAQ is te vinden op http://www.winsupersite.com/faq/longhorn.asp. Vooral het stukje over Palladium klinkt interessant.
Old 01-01-2004, 23:37
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

longhorn is verre van rijp voor een eventuele launch

Op zich mag je het vrij revolutionair noemen omdat het bestandssysteem gebaseerd is op een database-structuur die oa ook gebruikt wordt in de volgende versie van sql-server (codenaam yukon)
Old 01-01-2004, 23:41
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

hehe, heb ik ook gemerkt Yves
het is zelf aangeraden de beta de installeren op een toestel in gebruik
Old 01-01-2004, 23:57
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Ik wacht wel tot getskinned.org de visual style klaar heeft

-Trouwens, yvdp, oppassen met die handel. Jouw naam op een screenshot van een gelekte versie :/
Old 02-01-2004, 01:34
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

is niet gelekt hoor finish
mijn vader heeft msdn-pakket en dan worden die dinges je aangeboden, met officiële serial erbij
Old 02-01-2004, 01:40
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Huudo
Neen hoor, de overgang die we van XP naar Longhorn zullen krijgen, is te vergelijken met de overgang van Windows 3.11 naar Windows 95.

De 3 steunpilaren van Windows Longhorn zijn Avalon (presentatie), Indigo (netwerk) en WinFS (filesysteem):

Avalon: de manier van presenteren wordt helemaal opengebroken, waardoor de mogelijkheden bijna grenzeloos zijn. Alles (maar dan ook álles) wordt via DirectX gerenderd, programma's zijn bijna niet meer gebonden aan de traditionele windows-look (vensters, menu's,...) (deze zijn er natuurlijk wel nog, maar je kan je GUI evengoed opbouwen met eigen controls). Voor de software ontwikkelaar wordt het GUI-programmeren ook aantrekkelijker en gemakkelijker gemaakt dmv XAML (spreek: zeml ), een op XML gebaseerde taal waarmee de volledige GUI van een programma wordt bepaald. (de manier van werken lijkt zeer sterk op ASP.NET: een XML bestand voor de presentatie, een code-behind bestand voor de code).

Indigo: Microsoft heeft met het .NET platform al een tijdje deze weg ingeslagen en ook hier weer 1 sleutelwoord: web services. Web services worden bijna overal bij gesleurd wanneer je het over netwerkfunctionaliteiten hebt in Longhorn. Ik heb nog maar 1 kleine demo gezien over Indigo, maar hij heeft toch wat indruk gemaakt op mij. Ook al werd slechts de tekst "Hello Don!" in de sidebar (een nieuwe feature in Longhorn, dit is een soort taakbalk aan de zijkant van je scherm, waar je gelijk wat kunt in plaatsen) geplaatst, de code die hierachter schuil ging, leek mij zeer krachtig.

WinFS: nou, "file system" kan je het denk ik niet echt noemen, want het echte file system is nog altijd NTFS. Het wordt echter wel een uitbreiding op NTFS. In NTFS kan je nu al metadata opslaan over bijvoorbeeld foto's (toestel waarmee de foto genomen werd, datum van opname,...), muziek (artiest, album,...) etc., maar WinFS brengt hier nog een uitbreiding voor, met name dat het aantal attributen onbeperkt is, en van gelijk welk datatype. Ook wordt een bestand niet meer als een bestand in de ware zin genomen(wel nog in NTFS, welteverstaan), maar als een object. Deze objecten kunnen ook nog eens onderling gelinkt worden, dmv de relationele database technieken uit SQL Server "Yukon". Bovendien kent WinFS niet alleen documenten en bestanden, maar ook personen (een geïntegreerde adresboek, zeg maar).

Mijn mening: Microsoft brengt met Windows Longhorn een volledig nieuwe API uit (WinFX ipv Win32). Daardoor wordt het vooral een grote verandering voor de software ontwikkelaars, en het hangt dan natuurlijk van deze mensen af wat er voor de consument zal veranderen
Reply With Quote
Old 02-01-2004, 01:42
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

hierbij dank aan Fleabite
dat spaart mij opzoekwerk

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules