De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 19-11-2007, 00:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Taking a break...

Ik kan dus nu al wel stellen, in de laatste 6 weken van het jaar zie ik mij geen model meer klaar krijgen, dat 2007 het grootste rampjaar op gebied van actieve modelbouw is geworden voor mij. Wat veelbelovend begon in de eerste helft van het jaar met een 307 in Condroz 2006 uitvoering die langzaam maar zeker vorderde en waar enkele leuke primeurs inzaten, is alles wat in de 2de helft van het jaar gebeurde op een mislukking uitgedraaid.

De "goddelijke" Gunze Sangyo vernis hielp de 307 naar de remolie en vanaf daar is het enkel bergaf gegaan met 2 Fujimi's in de vuilbak en de 307 die nog steeds niet volledig gestript is. Zowel aan de Prelude als aan de 307 was ik enigszins opnieuw begonnen, maar het mislukken van de Civic heeft me dan toch op de knieën gekregen.

Ik heb me dan ook avond bezig gehouden met het oprommelen van mijn atelier. De werktafel onderhanden genomen, de mislukkingen in de vuilbak gezwierd en weer eens goed in mijn stock gerammeld. Ik heb achteraf zelfs moeten vaststellen dat ik hier geen enkele moeite mee had. Een veeg teken aan de wand? Ik weet het niet en tijd brengt raad wordt wel eens gezegd. Dus we zullen wel zien.

In ieder geval betekent dit dat ik het actieve bouwen even ga laten voor wat het is, gewoon omdat de goesting compleet weg is. "Hybernaten" of aan mijn winterslaap beginnen en wanneer ik wakker wordt, zal ik dan zelf wel weer zien.

Dit bericht is geen oproep tot steun of medelevensbetuigingen, gewoon even laten weten dat het vanuit Sint-Truiden even stil gaat worden met updates in het forum "Op de werkbank".

Nog een fijne winterslaap aan alle plekkers die de winter doorwerken.


Last edited by Guido; 19-11-2007 at 00:15.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-11-2007, 08:13
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Guido,

de titel liet al vermoeden wat de inhoud zijn kon. Ik moet zeggen dat ik een beetje geschrokken ben van dit bericht. Ik begrijp het natuurlijk wel, maar allé jong, don't quit!
Ik hoop dat we u zeker niet gaan kwijtraken in de club ... al was het maar alleen al om uw Star Wars imitaties (om van de modelbouw kennis en kunde nog maar te zwijgen).

Ik moet echter zeggen dat ik al een vaag vermoeden had vrijdag. De annulatie van de trip naar Almere was daar een voorbeeld van.

In ieder geval ... don't quit! We zullen wel zorgen met allerlei builds hier dat ge opnieuw goesting krijgt, ook al lijkt u dat op dit moment vrij onwaarschijnlijk!
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #3  
Old 19-11-2007, 10:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb hier een nachtje van wakker gelegen hoor. Ik bel je straks.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 19-11-2007, 11:54
HF_INTEGRALE's Avatar
HF_INTEGRALE HF_INTEGRALE is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: In Flanders Fields
Posts: 365
PlasticMirobe

Quote:
Originally Posted by Guido View Post

Nog een fijne winterslaap aan alle plekkers die de winter doorwerken.
Hallo Guido,

Nochtans hét seizoen bij uitstek om wat opgelopen achterstand in te halen ...

Hopelijk passeert de plasticmicrobe sneller dan verwacht. (liever deze ... dan de griepmicrobe !)

Regards,
555
Reply With Quote
  #5  
Old 19-11-2007, 12:11
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Ja ik begrijp uw standpunten wel, maar het is zoals fietsen ge verleerd het nooit. De goesting om te plekken komt wel terug, ik ga binnekort ook eens terug beginnen na een periode geen zin meer te hebben
Reply With Quote
  #6  
Old 19-11-2007, 12:54
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
In alle eerlijkheid zag ik de titel staan en dacht ik dat het een grappige manier was om te vertellen dat je eens een "break" ging plekken! Een Fujimi Honda Accord Wagon bijvoorbeeld! Zou gekund hebben hé!

Wel... ik snap zo'n dingen en fases volledig! Ik heb het bouwen en zelfs het racen voor een tijd stilgelegd om diverse redenen, oa ook tegenslagen. Ik heb me dan wat meer toegelegd op andere dingen (zoals het circuit zelf, zonder erop te rijden) en daardoor ben ik nu stilletjes uit mijn dipje gekropen! Ik ben er ook heilig van overtuigd dat het niet mijn laatste dipje zal zijn!

Hopelijk is't voor jou ook zo'n golfbeweging hé Guido! Als je er weer zin in krijgt, kan je misschien ook eerst die "Break" maken!

Maar blijf alleszins hier het reilen en zeilen volgen, en vergeet ook je "terechte kritische doch grappige noten" niet te posten!

Have a good time doing something else! Misschien kan je es komen slotten met de plekkers! Je frustraties "afreageren" op het plastic!


G.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 19-11-2007, 13:14
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Jammer om te horen Guido. Ik hoop wel dat je bij de volgende meeting nog aanwezig zal zijn om een bepaalde Subaru te aanschouwen...
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #8  
Old 19-11-2007, 15:03
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Even iets rechtzetten misschien. Ik heb het woord "quitten" niet gebruikt en enkel over een break/tourer gesproken van "actieve" modelbouw. Actief wil in dit verband zeggen: plekken, bouwen, spuiten, decallen enz. Dat het me onverschillig heeft gelaten, ligt eerder aan het feit dat dit het juiste moment is om even niet verder te doen, ipv willens nillens toch te willen verder doen - met alle gevolgen vandien...

Dit impliceert geenszins dat ik niets meer van modelbouw moet weten. Enkel de goesting om te bouwen is er niet meer en om geen 100x te moeten antwoorden op de vraag "wat zijt ge aan het bouwen" heb ik even dit berichtje gezet. Niet alleen daarom natuurlijk, maar ook omdat ik een bepaalde verantwoordelijkheid draag in de club. Een verantwoordelijkheid die zich niet enkel beperkt tot de clubavonden en evenementen, maar ook hier op het forum. Dus als het wat rustiger is van mijn kant op bouwgebied, dan is de reden waarom door deze thread gekend.

Immers, "once ne plekker, always ne plekker".
Reply With Quote
  #9  
Old 19-11-2007, 20:44
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Immers, "once ne plekker, always ne plekker".
Dat vind ik er ook van. Wie heeft trouwens nooit eens een dip(je) gehad?
Ik ben er zeker van dat de goesting om weer actief te plekken gauw terugkeert.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #10  
Old 19-11-2007, 20:46
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Het eerste bericht deed me even bang worden. Oei, geen feedback meer, geen tips en tricks en geen grapjes vanuit het verre Limburg?? Even slikken en weer verder gaan met de rest van de reacties lezen.

Het tweede bericht bezorgde me alweer een glimlach op het gezicht. Zo'n dîpje overkomt iedereen wel eens. Zeker als het tegen zit, dan heb je geen zin meer en wil je het liever wat laten rusten. Gelijk heb je. Hopelijk duurt de dip niet te lang of 2008 wordt nog slechter dan 2007

Anyway, je hebt volkomen gelijk om even degedachten te verzetten en zoals hierboven aangegeven werd, gaan we je wel weer warm maken om een stukje plastic te p(l)akken...

Groetjes !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #11  
Old 20-11-2007, 00:30
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Guido, mss het moment om het slotrace wereldje van dichterbij te bekijken...nog veel dichter dan de vorige keer?

(BTW nog geen plan gevonden van de CLK GTR?)

J.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 20-11-2007, 03:04
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Iedereen heeft wel eens een dipje maar in uw geval kan ik dat grust begrijpen hoor, de laatste maanden sloeg precies alles tegen op modelbouw gebied.

Hopenlijk duurt het niet te lang en zien we rap terug projectjes van jouw.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.