De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 12-07-2005, 10:34
christophe's Avatar
christophe christophe is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Schoten
Posts: 106
Race Report Euroracing

Race Report Euroracing

BMW M3 GTR Nr 13 : Wij gingen opnieuw voor de pole, doch door een vettige baan en geen enkele vrije ronde geraakte we niet onder de 1.45.500 op het laatste merkten we dat de baan beter begon te liggen en deden we een laatste poging ( zeker omdat wij op vrijdag al 1.43.200 hadden gedraaid met dezelfde setup) in deze laatste poging zat ons gemiddelde na 75% van de ronde al 1.7 seconde sneller, doch bij het aanremmen van de jacky icx vielen we zonder benzine. Toch nog een tweede plaats op de grid.

De start werd genomen door Pampel, in de eerste ronde had de wagen een beetje last van vaporlocks in de benzine waardoor we terugvielen naar de derde plaats. In de aanvangsfase hadden we duidelijk last van de hitte en reden maar op 80 procent van de motor, de eerste twee uur draaiden we konstant op plaats vier en eerste in de klasse, na twee uur hadden we een perfecte pitsstop en nam Joosen het stuur over, we kwamen buiten op een vijfde plaats.
Er werd besloten het tempo iets op te voeren en na 3 uur wedstrijd lagen we op een derde plaats en eerste in de klasse, na een schuiver in de eerste linkse verloren we een plaats en besloten we uit te rijden op de vierde plaats. Met nog twintig minuten te gaan begon de oliedruk te zakken, de wagen werd binnen geroepen en werd beslist van te stoppen.
Jammer, want er zat duidelijk een mooi resultaat in. Uit deze wedstrijd die door de piloten perfect werd gereden is wel een pak aan data verzameld waardoor we de wagen nog verder kunnen evolueren. Op naar francorchamps, daar mikken we op een overwinning algemeen.

BMW 325 DTC Nr 14 : Beide piloten reden hun rondjes doch kregen er maar 1.59 uitgeperst.
Dit resulteerde achteraan op de grid.

De start werd genomen door Stehr, deze reed konstante ronden tussen 1.58 en 2.00, doch kwam reeds binnen na iets meer dan een uur wedstrijd, de piloot en de motor hadden last van de hitte. Er werd gewisseld van piloot doch de electronische storingen konden niet verholpen worden. Vissenberg reed een probleemloze stint, buiten het feit dat de wagen nu en dan rateerde, en vertoefde op een derde plaats in de klasse. Stehr nam het stuur terug over en bracht de wagen over de finnish op een tweede plaats in de klasse.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-07-2005, 12:02
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Christophe,
Jammer van de tegenslagen , volgende maal veel beter.
Gm racing had ook een jaar geleden last van te warme benzine met het nodige powerverlies, voor deze wedstrijd in warme (zelfs hete!) omstandigheden hadden we de benzine in een diepvries opgeslagen, misschien een tip voor jullie in de toekomst?
Toch waren de rondetijden van practisch iedereen gemiddeld 1 à 1,5" trager, zoek vooral niet de fout bij jullie, weersomstandigheden, weinig zuurstof, gladdere baan enz... zijn de oorzaak.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.