De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 24-08-2005, 00:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Leinders en zijn foute uitspraken RTL Autosport.

Leinders en zijn foute uitspraken RTL Autosport.

Gisteren was er het programma RTL Autosport op TV, een leuk babbelprogramma voor de gemiddelde autosportfan. Normaal gesproken is er niks mis met die uitzendingen, echter gisteren gingen gast Bas Leinders en co-commentator Allard Kalf zwaar de fout in. Men begon uiteraard over zijn heldhaftige dagen als Minardi F1 testcoureur en of hij het wereldje miste...........dat was het geval. Algauw ging het gesprek over mogelijke zitjes in de diverse klassen. Over de zitjes in de F1 deed ie wat wazig..........hij kan toch gerust vertellen dat hij is "misleid" door zijn vorige manager. Dat die "manager" waarschijnlijk de rest van zijn carriére naar de vaantjes heeft geholpen is een ander verhaal.

Ze kwamen uit bij de A1 GP series. Tja dat vond hij wel wat, was er ook mee bezig geweest maar het was niks geworden. Toen Allard vroeg of hij de enigste geschikte Belg was voor die serie zegt die malloot: JA, alle andere Belgische coureurs waren toch een nivo lager............kijk op die manier maak je vrienden Met dergelijke uitspraken vind ik het niet gek dat er af en toe een dolletje wordt gemaakt met Leinders. Bassie, nooit en te nimmer kraak je je concu-collega's af..........dat is een ongeschreven regel voor iedere bedrijfstak. Personen en bedrijven die dat wel doen moeten op die manier hun eigen falen c.q. tekortkomingen maskeren

Leinders gaf aan dat de enige juiste weg naar de F1 via de diverse junior Formule series was, via GT of toerismewagens was niet de juiste weg volgens hem. Allard Kalf haalde even Belcar aan maar daar ging Leinders niet verder op in. Leek wel of hij zich schaamde voor zijn deelnames in de Belcar en FIA GT. Je afkomst verloochenen is ook niet fraai te noemen.

Leinders was druk bezig met Champcars op dit moment volgens zijn eigen woorden. Zelfs de meest wilde Champcar-cowboysite kan geen mogelijk team voor Leinders bedenken.

Daarna haalde Leinders aan dat Nederlandse managers makkelijker geld gaven voor een F1 coureur dan in België, die gaven het liever uit aan hun eigen race-activiteiten in de Belcar o.a. Ligt dat niet misschien een beetje aan jezelf Bas? Met dergelijke uitlatingen ben je nou niet bepaald het ideale uithangbord van een bedrijf Anno 2005 is hard racen meer dan alleen het gaspedaal intrappen.

Niet alleen Leinders deed foute inspraken, Kalff zelf doet ook enkele zwaar foute uitspraken. Over Belgie heeft hij altijd een dubbelgevoel, wel veel racerij maar volgens hem niet echt de top. Hij kreeg het wel uit zijn mond om te zeggen dat er veel Nederlanders meereden in de Belcar maar echt top was het niet volgens hem...................nee, de Clioten-cup 2005 op Zandvoort is topautosport. Benieuwd wat de mening van Allard is nadat zijn management klant "De Bleekjes" hopelijk een goed resultaat hebben neergezet tijdens de a.s. 24 uur. Dat we op dit moment twee man in de F1 hebben wil niet zeggen dat "ons autosport-beleid" goed is............het leeuwendeel van hun carrieré hebben Doornbos en Albers niet in Ollandaise gereden.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-08-2005, 00:49
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Respect voor wat hij gepresteerd heeft tot en met z'n F3 periode. Nadien is het ergens in z'n hoofd serieus misgelopen... Dat natrappen moet hij echt toch eens afleren. Omdat hij wat testkilometertjes met godbeterd een Minardi heeft gereden (van een referentie gesproken ) is z'n flipperkast op tilt geslagen zo blijkt.
Reply With Quote
  #3  
Old 24-08-2005, 09:15
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Volgens mij stond - na zijn F3 periode - het stuur altijd aan de rechterkant en dat is hij maar niet gewoon geworden...
Reply With Quote
  #4  
Old 24-08-2005, 10:01
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by alain
Volgens mij stond - na zijn F3 periode - het stuur altijd aan de rechterkant en dat is hij maar niet gewoon geworden...
Are we talking 'Lister?'
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 24-08-2005, 10:22
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
Als je verder wil in de autosport dat moet je verder kijken dan je eigen land
Alleen het probleem de laatste tijd is dat het laatste stapje in belgie
ontbreekt genoeg goede rijders,super f1 circuit.
Alleen de bedrijven met het grootte geld durven schijnbaar niet
en ja belgie nederland dat zal altijd een strijd blijven.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-08-2005, 13:36
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Is al altijd een dikke nek geweest en zal het ook atijd blijven.
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #7  
Old 24-08-2005, 23:13
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
Quote:
Originally Posted by Mark
Leinders en zijn foute uitspraken RTL Autosport.

........

Leinders gaf aan dat de enige juiste weg naar de F1 via de diverse junior Formule series was, via GT of toerismewagens was niet de juiste weg volgens hem. Allard Kalf haalde even Belcar aan maar daar ging Leinders niet verder op in. Leek wel of hij zich schaamde voor zijn deelnames in de Belcar en FIA GT. Je afkomst verloochenen is ook niet fraai te noemen.
Ach, zonder schaamte had hij het toch ook over het racen met 2CV's, dus dat herken ik niet zo, Mark.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-08-2005, 22:06
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Morgen is er op onze site een interview te lezen met Leinders, dat ik vandaag van hem af nam. Wel ja, ik moet zeggen, hij komt er zelfzeker over op bepaalde vlakken. Anderzijds probeert hij zich wat te verdedigen tegenover kritiek die hij kreeg en zegt hij soms wel dingen die niet in de goede smaak vallen. O.a. het incident van Barcelona '04 tijdens de tests met de Jordan heeft hij me helemaal uitgelegd...en ja, als de Belgische pers dan zegt dat hij geen wagen kan besturen en meteen de muur inknalt, zonder de feiten te kennen, dan is dat niet zo leuk voor de piloot en durft hij weleens foute dingen zeggen.

We hadden het ook over Guiot en wat die voor hem betekende. Maar ik zal er niet teveel over zeggen, lees het morgen zelf maar
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.