De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 15-12-2001, 14:54
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
Van hooydonk weer naar F3

GVA

Jeffrey van Hooydonk komt volgend jaar opnieuw uit in de duitse F3... "ik kreeg een heel mooi voorstel van het ghinzani team dat vorig jaar de titel won met Alex Muller"...
Als de resultaten volgen hoopt van hooydonk opnieuw gelanceerd te zijn. Afgelopen jaar kwam de "monegask" nauwelijks in actie wegens geen budjet...


Bedenking: wat "zagen" al die mannen als van hooydonk en snijers over geen budget, terwijl ze het zichzelf wel kunnen permiteren om in monaco te gaan wonen.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-12-2001, 23:48
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Iets meer in detail, de persconferentie !

Jeffrey Van Hooydonk komt volgend jaar terug uit in de Duitse Formule 3. De autoracer uit Puurs, voormalig Europees kampioen Formule Renault, maakte dat vrijdag bekend op een persconferentie. Van Hooydonk wil daarmee zijn carriere opnieuw lanceren na een jaar inactiviteit door budgettaire problemen. Op zich lijkt de beslissing een stap terug voor iemand die al twee jaar F3000 achter de rug heeft en daarin onder meer een pole liet optekenen, maar anderzijds kon het wel eens een clevere stap zijn.
<< Indertijd heb ik na mijn Europese titel slecht 1 seizoen in de F3 gereden. Dat is een jaar te weinig, maar de kans om naar de F3000 te gaan met Witmeur-KTR was toen te mooi om te laten liggen. Om allerlei redenen heeft dat project niet gegeven wat we verhoopt hadden, zodat ik blij ben dat ik nu de draad weer kan oppikken. Ik kreeg een heel mooi voorstel van het Ghinzani-team, dat vorig jaar de titel won met Alex Muller. Bovendien komt er een ingenieur van Jordan over. Een competitieve context dus en dat lijkt me beter dan opnieuw een jaar in de middenmoot in de F3000. Ik wil vooraan meedoen en races winnen. >> Ghinzani rijdt met een Dallara-chassis, maar kiest in tegenstelling tot de meeste andere teams niet voor een Opel-motor, maar voor een Mugen-Honda. Van Hooydonk: << Ik heb er alle vertrouwen in. De F3 krijgt dit jaar nieuwe auto's met onder meer een sequentiele zesbak. Wat dat betreft, start ik op gelijke voet met piloten die vorig jaar in de F3 reden. Ik werk het Duitse kampioenschap af, dat altijd samen met de DTM rijdt en dus ook in Zolder te gast is. Daar bovenop doe ik de internationale races in Spa en Zandvoort en - als ik in de top-drie eindig - ook de klassiekers in Macao en Korea. Ik ben contractueel ook vrij om andere races te rijden, bijvoorbeeld in de F3000. Ik zou graag nog Le Mans en de 24 Uren van Francorchamps erbij nemen.>>
Als de resultaten volgen, hoopt Van Hooydonk opnieuw gelanceerd te zijn. Afgelopen jaar kwam de Monegask nauwelijks in actie wegens geen budget. <>
Reply With Quote
  #3  
Old 15-12-2001, 23:59
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Quote:
Bedenking: wat "zagen" al die mannen als van hooydonk en snijers over geen budget, terwijl ze het zichzelf wel kunnen permiteren om in monaco te gaan wonen.
Uw bedenking is volgens mij niet erg realistisch. Zo kunt jij ook veronderstellen dat heel wat werkloze een Mercedes, een breedbeeld TV, een video, een super snelle pc enz.... hebben, en dat deze dan ook geen dopgeld nodig hebben. Maar toevallig zou het kunnen zijn dat deze mensen die dingen reeds hadden voor dat ze in arbeid of in dit geval budgettaire problemen geraakte.

Dacht ik zo.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-12-2001, 00:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
En wat Van Hooydonck betreft : misschien nog niet eens zo'n slechte zet, vooral als je bedenkt dat de F1-talenten sowieso niet meer uit de F3000 gepikt worden, maar wel uit de F3 of nog eerder...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 16-12-2001, 13:14
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Hoopt dat het lukt voor Jeffrey.
Ik denk dat heel wat mensen hem serieus onderschatten.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #6  
Old 16-12-2001, 14:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
was het niet dat ie op Pole stond op de A1-ring in 2000?

Persconferentie goed gelezen....lees zolder!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-12-2001, 17:35
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Ja idd, belgië op plaats 1 en 2 op de grid.....
Maarja idd, F3 is de visvijver geworden, dus waarom niet voor de titel gaan en hopen??...
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 19-12-2001, 15:14
Joosen Joosen is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Antwerpen
Posts: 255
Van Hooydonck terug naar F3

Jeffrey Van Hooydonck rijdt volgend jaar het Duitse F3 kampioenschap voor Team Ghinzani. Hij test volgende week de allereerste Dallara 2002 en gaat absoluut voor de titel die hij enkele jaren geleden miste.
De gedachte hierachter: F3000 is belachelijk duur en daarenboven veel minder een "pilotenklasse" (lees : veel meer een loterij) en in de jongste jaren is duidelijk genoeg gebleken dat de F3000 niet de ideale leerschool of springplank is voor de F1(vraag maar aan Justin Wilson).
Ook nog het vermelden waard is dat Jeff deze deal helemaal zelf heeft uitgewerkt en gerealiseerd. Hij zou ook nog bezig zijn met een ander éénzitterkampioenschap om te combineren met de F3 (Nissan??), nog een ander (GT??) team én een zitje voor Le Mans.

Straffe kost!!!

Chapeau Jeffrey, give buzze!!
__________________
no pain, no gain
no guts, no glory
Reply With Quote
  #9  
Old 19-12-2001, 15:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Alwéér een reden om Lotto te spelen
En voor ons één om naar Le Mans te gaan jipppieeeeeeee!!!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 19-12-2001, 16:12
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Tja Tim zo kan ik ook aan mijn 100 posts geraken hé als je topic herhaald...


...grapje hoor het is gewoon om zo snel mogelijk ook mijn 100ste post in het spam-forum te kunnen zetten
Reply With Quote
  #11  
Old 19-12-2001, 16:26
Joosen Joosen is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Antwerpen
Posts: 255
Re: Van hooydonk weer naar F3

Quote:
Originally posted by bart
GVA

Bedenking: wat "zagen" al die mannen als van hooydonk en snijers over geen budget, terwijl ze het zichzelf wel kunnen permiteren om in monaco te gaan wonen.
Daar gaan wonen op zich is fiscaal natuurlijk interessant, als er daarna door omstandigheden moeilijkere tijden komen is het wel héél moeilijk om terug te komen, want dan word je in België niet echt met open armen ontvangen. Je mag er zeker van zijn dat de Belgische fiscus dan een gepeperde rekening zal presenteren.


Bart, sorry da'k nen tweeden thread over hetzelfde heb gestart, ik had over den dezen overheen gekeken.
__________________
no pain, no gain
no guts, no glory
Reply With Quote
  #12  
Old 19-12-2001, 20:19
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Ik heb de 2 threads effe samen gevoegd.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #13  
Old 19-12-2001, 20:59
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
Opmerkelijk...

De tekst van de persconferentie lijkt exact hetzelfde als die van de krant

Doch niet verbazingwekkend... het kwam uit een vlaamse krant. En geef nu toe, buiten f1 komt er bitter weinig autosport aan bod in de geschreven pers.

Reply With Quote
  #14  
Old 19-12-2001, 21:14
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
had je liever gehad dat de krant leugens zou schrijven ?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #15  
Old 20-12-2001, 23:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Ha. Nederland - Belgie , alhoewel ik vermoed dat we ze hier weer om de oren krijgen. Het is geen denemarken

fastcompany.nl
Naast Stefan de Groot, die enkele weken geleden al tekende voor JB Motorsport, komt ook de 20-jarige Robert Doornbos komend seizoen uit in het Duits Formule 3-kampioenschap. De in België wonende Nederlandse coureur kwam tot overeenstemming met het Team Ghinzani, waar hij zal rijden met de Belg Jeffrey van Hooydonk en de Oostenrijker Gottfried-Armin Grasser. “Ghinzani is een zeer competitief team. Ze hebben Mugen-Honda-fabrieksmotoren van Neil Brown en een enorme staat van dienst in de autosport. Ik denk er goed te kunnen scoren”, aldus Doornbos.

Na een debuutseizoen in de Formule Ford reed Doornbos afgelopen jaar voor Fred Goddard Racing in de Scholarship Class (B-klasse) van het Brits Formule 3-kampioenschap. Ondanks tal van technische problemen boekte hij in twee races (Snetterton en Thruxton) een klassezege en stond hij zevenmaal op het podium. In de tweede helft van het seizoen reed hij een aantal races voor JB Motorsport in het Duits kampioenschap, als vervanging van de opgestapte Nicolas Stelandre. “Daar ontdekte ik, dat het niveau qua uitstraling van het Duits kampioenschap, in het bijprogramma van de DTM, een stuk professioneler is dan in de Britse serie. Dat was mede een reden om nu voor het Duits kampioenschap te kiezen. Bovendien wilde Honda graag dat ik in Duitsland ging rijden. Neil Brown will graag in Duitsland scoren, waar Opel nog steeds dominant is”, verklaart Doornbos.

Hij verwacht veel te kunnen leren van zijn Belgische teamgenoot Jeffrey van Hooydonk, die al eerder in de Duitse Formule 3 actief was, daarna Formule 3000 reed en nu in de serie terugkeert. Ook verwacht Doornbos veel van de samenwerking met het Italiaanse Ghinzani-team. “Piercarlo Ghinzani is oud-Formule 1-coureur en er is enorm veel kennis binnen het team aanwezig. Ze hebben een eigen testcircuit op Vairano en pakken de zaak professioneel aan.” Om de communicatie met het team te verbeteren, gaat Doornbos begin januari twee weken lang een cursus Italiaans volgen bij het gerenommeerde instituut “Regina Coeli” in Vught. Ook fysiek zorgt hij voor een goede voorbereiding, hij traint inmiddels bij dezelfde trainer als Van Hooydonk. “Een plaats bij de eerste drie is mijn doel, daar streef ik naar. Het wordt mijn eerste jaar in de A-klasse, maar bij Ghinzani moet het eruit kunnen komen”, zegt Doornbos.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.