![]() |
|
|
||||
|
||||
GLPK Carsport richting FIA GT3 met 3 'Vettes?
GLPK Carsport richting FIA GT3 met 3 'Vettes? Jawel dit nieuws staat te lezen in de Autosport van 10-11-05. In het kleine artikel over de nieuwe FIA GT3 klasse staat te lezen dat GLPK Carsport en Labre bezig zijn met respectievelijk een Chevrolet Corvette en een Chrysler Viper Competition Coupé.
Volgens de woorden van Mike Hezemans zijn ze al een kleine maand bezig aan de Z06. Begin december moeten we hem voor het eerst op de baan (Paul Ricard) zien. Hezemans wil er 6!! bouwen waarvan er drie door het eigen team gerund gaan worden. Bij Labre zijn ze bezig met de Viper maar Jack Leconte is iets voorzichtiger in zijn uitspraken m.b.t. 2006 ![]() Lijkt me dus dat we de C5R van GLPK Carsport niet meer terugzien in het FIA GT1 kampioenschap. Dat zal dan wel Phoenix worden met de C6R. Voor die ouwe C5R weet ik nog wel een leuk nationaal kampioenschapje ![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Zou toch jammer zijn als GLPK-Carsport naar GT3 verdwijnt.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Gaat Toine weer zelf aan de wagens beginnen prutsen? ![]() De Belcar-liefhebbers mogen intussen wel al in hun handen beginnen wrijven. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() www.grandamerican.com In de SCCA SPEED GT & Touring Car rijden er ook een aantal mee. Samen met de Dodge Viper die door Labre eventueel zou ingezet worden. Wat betreft die Cup-Viper hoeven we niet ver te zoeken. USCarworld Racing heeft al eens met zo'n Viper deelgenomen aan de Belcar in 2004. Van die Viper weet ik dat het een kant en klaar produkt uit de fabriek is. In hoeverre dat voor die Corvettes van toepassing is weet ik niet. ![]() http://lgmotorsports.com Wat betreft reglementsverschillen tussen FIA GT3 en Grand-AM Rolex GT / SSCA Speed World Challenge GT ben ik geen deskundige maar zie de benchmark voor FIA GT3 wel in beide klassen terug, namelijk de Porsche GT3 Cup ![]()
|
||||
|
||||
Stond ook iets van in de sportauto van 11/2005
|
|
||||
|
||||
[QUOTE=Baron]De Belcar-liefhebbers mogen intussen wel al in hun handen beginnen wrijven. [QUOTE]
I'm one of them. Opmerking: in Turbo magazine heb ik gelezen dat GLPK 2 Corvettes C6R (the real stuff dus) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Greets, Dr. Jozz |
|
|||
|
|||
Er is een gigantisch verschil tussen 2 Corvette C6Rs willen kopen en er effectief 2 krijgen
![]() Corvette bouwt voor klanten en verkoopt enkel wagens waarmee ze reeds geraced hebben. Er zijn met andere woorden maar 2 wagens beschikbaar volgend jaar (degene die dit jaar in ALMS gebruikt zijn) en er zijn veel meer klanten (o.a. Phoenix) die er graag willen. |
|
|||
|
|||
Als ik dit bericht zo lees denk ik eigenlijk dat GLPK Carsport de volledige race-afdeling van Corvette europe gaat doen en dan lijkt het me ook niet geheel onlogisch dat ze 1 of 2 c6r krijgen. of is GM/Corvette een bedrijf wat liever op 2 paarden wil wedden?
|
|
||||
|
||||
P&M heeft meer dan die 2 van dit jaar hoor, dit jaar zijn er in totaal 6 verschillende C6-R's gebruikt door Corvette Racing, ondermeer voor Le-Mans, of dacht je misschien dat de ALMS en Le-Mans wagens dezelfde zijn.
En voor 2006, bouwen ze er véél, héél veel. Er is inderdaad veel interesse voor de C6-R bij europese teams, ondermeer al de gekende teams als GLPK/Carsport en Phoenix overwegen er te kopen, maar ook Kuismanen overweegt er 1 te kopen voor de Belcar.
|
|||
|
|||
Maar toch ligt de beslissing of je een C6R kunt kopen nog altijd bij GM. Het voordeel dat GLPK-Carsport heeft is dat ze de steun hebben van Corvette Europe.
|
|
||||
|
||||
Quote:
PS: De belcar wordt in 2006 heel leuk denk ik (zie short news 23). |
|
||||
|
||||
Quote: