De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Een race op donderdag 29-06-06, een goed idee of een iets minder geslaagd idee?
Ja, goed idee. 23 35.94%
Nee, een iets minder geslaagd idee. 41 64.06%
Voters: 64. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-12-2005, 23:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Wink Donderdag 29-06-06, een Belcarwedstrijd....een marktonderzoekje

Zoals gebruikelijk, we weten het weer allemaal beter dan de bedenkers, organisatoren en medewerkers van de Belcar organisatie. Het heikele thema is natuurlijk die beruchte datum van 29-06-06, een race op een donderdag. Doel: een begrip worden voor schoolreisjes.

In de thread over de Belcarkalender is men bezig over marktonderzoeken en enquetes. Het publiek op De Paddock is zeer zeker niet representatief te noemen voor een gedegen marktonderzoek.

Waar bestaat het publiek van De Paddock dan wel uit? Fans, liefhebbers coureurs, monteurs,mediavolk, vrijwilligers,sponsors, baanposten. Anders gezegd, een groep mensen die op het circuit zelf verantwoordelijk is voor de geleverde show. Zeer nauw betrokken bij het hele spelletje dus

Vandaar een simpele vraag: Vinden we een race op donderdag 29-06-06 een goed idee of niet? Waarom je het wel of niet goed vindt is niet eens van belang. Uitgebreide motivaties hoeven niet getikt worden, gewoon ja of nee.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 18-12-2005 at 17:14.
Reply With Quote
Old 13-12-2005, 23:33
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Tja, volgens mij ontbreekt nog een optie: of een slecht idee?

Ik ga echter voor de optie een minder geslaagd idee, wegens te weinig publiek en daarbij weinig inkomgeld. Problemen met bk's (ah, die weer), teampersoneel dat extra verlofdagen moet nemen enz.

Of ik daar zal zijn?
Reply With Quote
Old 13-12-2005, 23:35
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik ga er in ieder geval geen dag verlof voor opofferen...
Reply With Quote
Old 13-12-2005, 23:47
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Heb "ja" gestemd. Snap dat het lastig is voor sommigen, maar ik vind het lovenswaardig dat op deze manier geprobeerd word de autosport bij een nieuwe doelgroep aan te brengen.
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 00:12
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular

Ik sluit mij aan bij Eddy V.
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 00:17
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik volg Bramzel wel in zijn argument.

maar zo zetten ze wel de vaste race-fan voor een dilemma: naar het circuit afzakken voor een wedstrijd (en tussen de kids zitten), of die extra dag verlof op een moment nemen dat het beter uit komt?

naar mijn mening hadden ze op die dag beter een extra-belcar testdag of zo gedaan, of zelfs gewoon een show-dag
Old 14-12-2005, 01:01
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
ik volg Bramzel wel in zijn argument.

maar zo zetten ze wel de vaste race-fan voor een dilemma: naar het circuit afzakken voor een wedstrijd (en tussen de kids zitten), of die extra dag verlof op een moment nemen dat het beter uit komt?

naar mijn mening hadden ze op die dag beter een extra-belcar testdag of zo gedaan, of zelfs gewoon een show-dag
Ik vind u persoonlijk egoistisch, waarom zouden kinderen niet eens naar een race mogen komen kijken?

Misschien kunnen "vaste race-fans" de kinderen een beetje helpen en uitleg geven over wat er gebeurt op de piste, in plaats van schrik te hebben om afgeleid te worden door een bende joelende kinderen.
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 01:10
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik heb er niks tegen dat kinderen naar een race gaan kijken
maar steek kinderen massaal bijeen, en ik ben weg...
Old 14-12-2005, 01:39
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
ik heb er niks tegen dat kinderen naar een race gaan kijken
maar steek kinderen massaal bijeen, en ik ben weg...

Wat ik wou zeggen is dat ik het nog niet zo'n slecht idee vind om kinderen uit te nodigen op een Belcar-race, maar niet om ze zomaar te laten rondlopen. Misschien eerder een soort van museum-bezoek, met een "gids" die uitlegt wat er gebeurt en waarom.

Last edited by manu; 14-12-2005 at 09:37.
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 01:40
Pascal Pascal is offline
A4993

Goed of slecht idee ??????? Ik weet het niet. Geef het gewoon een kans. Net zoals de 2 sprintwedstrijden in Spa van afgelopen seizoen. Ik ga er alleszins naar kijken, of het nu in het weekend is of in de week.

Bij deze wil ik zelfs mijn kandidatuur stellen aan CZ om eventueel een bus kinderen te begeleiden tijdens deze dag. Dan hebben ze toch wat "deskundige" uitleg en worden ze niet zomaar op het circuit gedropt om nadien hun goesting te doen.

Misschien een nieuwe hobby : gids op een of ander circuit

C U
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 01:42
Pascal Pascal is offline
A4993

@ Manu : zelfde idee, bijna gelijktijdig gepost. Gaan wij een BVBa oprichten

C U
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 02:38
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

ook al eens aangedacht hoe je dit als team moet gaan toepassen, in de meeste teams werken er maar en of hooguit twee personen in vast loon verband, al de andere die je ziet tijdens een belcar weekend zijn vrijwillegers die er al dan niet een hele kleine tegemoedkoming voor krijgen... Nu zijn er teams die drie auto's of meer moeten op de grid zetten, ten eerste welke vrijwilliger gaat daar zijn verlof aan spenderen, als het dan al krijgt, en een kleinere bezetting vergeet dat, stel je nu eens voor drie ayto's en het begint plots te regenen, hoe ga je dat met een minimale bezetting oplossen??????
Iemand daar al eens over nagedacht???
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 04:36
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

goed idee!

en als ik dat zo tijdens de BELCAR weekends zie : vanaf woensdag zit mijn zaak dan 's avonds vol met mecaniekers om iets te eten en "eentje" te drinken. Mensen die bij een team meegaan offeren hun verlof toch op aan autosport.
Old 14-12-2005, 09:51
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Pascal
Goed of slecht idee ??????? Ik weet het niet. Geef het gewoon een kans. Net zoals de 2 sprintwedstrijden in Spa van afgelopen seizoen. Ik ga er alleszins naar kijken, of het nu in het weekend is of in de week.

Bij deze wil ik zelfs mijn kandidatuur stellen aan CZ om eventueel een bus kinderen te begeleiden tijdens deze dag. Dan hebben ze toch wat "deskundige" uitleg en worden ze niet zomaar op het circuit gedropt om nadien hun goesting te doen.

Misschien een nieuwe hobby : gids op een of ander circuit

C U
Hoe? moeten die met een ganse bus zijn voor gij het begrijpt.
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 11:37
christophe's Avatar
christophe christophe is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Jawaddeman
ook al eens aangedacht hoe je dit als team moet gaan toepassen, in de meeste teams werken er maar en of hooguit twee personen in vast loon verband, al de andere die je ziet tijdens een belcar weekend zijn vrijwillegers die er al dan niet een hele kleine tegemoedkoming voor krijgen... Nu zijn er teams die drie auto's of meer moeten op de grid zetten, ten eerste welke vrijwilliger gaat daar zijn verlof aan spenderen, als het dan al krijgt, en een kleinere bezetting vergeet dat, stel je nu eens voor drie ayto's en het begint plots te regenen, hoe ga je dat met een minimale bezetting oplossen??????
Iemand daar al eens over nagedacht???
Dat moet je als team op voorhand incalculeren, kun je dat niet aan, zet dan minder autos in.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules