De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-10-2005, 20:22
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Winter Endurance Kampioenschap (WEK) 2005-2006

Niet dat de winter al begonnen is, maar binnen twee weken start het Nederlans Winter Endurance Kampioenschap al met de eerste race voor de komende winter.

Ze vind plaats op Zandvoort op zaterdag 29 oktober en gaat over 500km. In totaal zijn het vijf racen die min 4uur en max 6uur duren.

Als ik het me goed herinner was het kampioeschap vorige winter ook tegast in Zolder, of is het al twee jaar geleden? Spijtig genoeg komen ze komende winter niet langs in België, aangezien het organisatie is van Circuit zandvoort doen ze vier maal Zandvoort zelf aan, en één keer het Duitse Oschersleben.

Kalender:
29 oktober Zandvoort 500 (500 km) Circuit Park Zandvoort
11 december Oschersleben (4 uur) Oschersleben (D)
8 januari Nieuwjaarsrace (4 uur) Circuit Park Zandvoort
12 februari 5 uur van Zandvoort Circuit Park Zandvoort
5 maart The Final 6 (6 uur) Circuit Park Zandvoort

Zijn er deze winter Belcar teams die het kampioeschap of enkele racen meerijden? Ik herinner me nog dat enkele jaren terug G&A nog mee reed.

Info: > http://www.dnrt.nl/wek/
Old 13-10-2005, 21:15
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara

Niet dat de winter al begonnen is, maar binnen twee weken start het Nederlans Winter Endurance Kampioenschap al met de eerste race voor de komende winter.

Ze vind plaats op Zandvoort op zaterdag 29 oktober en gaat over 500km. In totaal zijn het vijf racen die min 4uur en max 6uur duren.

Als ik het me goed herinner was het kampioeschap vorige winter ook tegast in Zolder, of is het al twee jaar geleden? Spijtig genoeg komen ze komende winter niet langs in België, aangezien het organisatie is van Circuit zandvoort doen ze vier maal Zandvoort zelf aan, en één keer het Duitse Oschersleben.

Kalender:
29 oktober Zandvoort 500 (500 km) Circuit Park Zandvoort
11 december Oschersleben (4 uur) Oschersleben (D)
8 januari Nieuwjaarsrace (4 uur) Circuit Park Zandvoort
12 februari 5 uur van Zandvoort Circuit Park Zandvoort
5 maart The Final 6 (6 uur) Circuit Park Zandvoort

Zijn er deze winter Belcar teams die het kampioeschap of enkele racen meerijden? Ik herinner me nog dat enkele jaren terug G&A nog mee reed.

Info: > http://www.dnrt.nl/wek/
2jaar geleden reden ze op Circuit Zolder. Als ik me niet vergis was het toen een koude dag.

Dat jaar reed ook G&A mee met een zwarte BMW waarin ze ook, als ik me weer niet vergis, de race promotion night mee hebben gereden?

Mvg...
Reply With Quote
Old 14-10-2005, 22:18
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
2jaar geleden reden ze op Circuit Zolder. Als ik me niet vergis was het toen een koude dag.

Dat jaar reed ook G&A mee met een zwarte BMW waarin ze ook, als ik me weer niet vergis, de race promotion night mee hebben gereden?

Mvg...
Dit staat ongeveer allemaal vermeld in de 1ste post.
Old 30-10-2005, 14:04
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Gisteren is de eerste race van de WEK al gereden in Zandvoort en was het spannend tot de laatste meter voor de overwinning. (verschil tussen P1 en P2 aan de streep minder dan 1 sec!!!)

De uitslag:
Eindstand Zandvoort 500 na 4 uur:

1. Team Lohr/Morin, Porsche 996 GT 109 ronden
2. Action on Wheels, Porsche GT3 op 0,030 seconden
3. Jetstream, Porsche GT3 108 ronden
4. MRI-3, Marcos Mantis op 106 ronden
5. First Motorsport, Porsche GT3, 105 ronden
6. Kinderen van Lubin, Renault Clio, 104 ronden
7. Verschuur 1, Renault Clio, 104 ronden
8. Verschuur 2, Renault Clio, 103 ronden
9. VDI Racing, Saker, 103 ronden
10. De Vos, Renault Clio, 103 ronden

Blijkbaar dan toch Belgische (Belcar) teams in de WEK. First Motorsport eindigt met een prachtige 5 plaats na vier uur scheuren in de duinen.

Links in beeld de zwarte porsche van First.

Ook een Porsche van Markant in de WEK dus.

Wel zeer triest dat je op de site nergens meer vind dan een top 10 (tussen)stand. Zelfs geen entrylist of starting grid is er te vinden...
De top10 die men dan geeft is dan zelfs zonder vermelding van piloten

Weet er iemand wie er reed in de wagen van First?
De porsche van Markant zal onwaarschijnlijk bemand zijn door Van Hoepen en ... ?

Op het algemene podium zien we nog een Belcar held, nl. David Hart op de derde plaats.

Last edited by Mr.Dallara; 30-10-2005 at 14:07.
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 15:54
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Wel zeer triest dat je op de site nergens meer vind dan een top 10 (tussen)stand. Zelfs geen entrylist of starting grid is er te vinden...
De top10 die men dan geeft is dan zelfs zonder vermelding van piloten
Nou, surf eens naar www.race-results.nu Alle resultaten zijn daar te vinden. Deelnemerslijst van de piloten helaas niet, daar tegenover staat dat je als deelnemer op de dag zelf nog kunt beslissen of je wel of niet gaat scheuren.

Bij First Motorsport zal Kevin Leest wel een van de plioten zijn geweest.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 16:21
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

First Motorsport --> Henk Haane en Dick Waaijenberg (op Avon banden tbv testen banden voor British GT)

Jan Heylen heeft ook meegedaan.

Op autosport.nl staat een heel verslag.
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 16:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark
Nou, surf eens naar www.race-results.nu Alle resultaten zijn daar te vinden.
"This domain name, "race-results.nu", may still be available for registration!"
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 17:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by FIRE
"This domain name, "race-results.nu", may still be available for registration!"
Zonder streepje

http://www.raceresults.nu/
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 30-10-2005, 18:00
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Dank je, Mark. Helaas staat daar ook niet wie op welke wagen heeft gereden, alleen de teams worden vermeld
Reply With Quote
Old 13-11-2005, 17:19
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Op de site van het circuit van Oschersleben staat al een previeuw voor de race binnen 4weken.

Op de foto onderaan herken je direct de wagen van G&A die gisteren nog in Zolder 10uren lang in actie was.

Hopelijk zien we G&A in Duitsland met de prémiere van de 1reeks (tijdens een race)!

Zouden er ook in Oschersleben geluidsbeperkingen gelden?
Old 08-12-2005, 18:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Zouden er ook in Oschersleben geluidsbeperkingen gelden?
Mwoah, denk het niet..............er doet namelijk een Saleen S7-R mee Een Saleen tussen die Seat TDI's, bring it on

Quote:
Das Zakspeed Team um Peter Zakowski wird am kommenden Wochenende beim Lauf zur niederländischen Wintermeisterschaft erstmals seinen Saleen S7-R in der Öffentlichkeit präsentieren.

www.project-lemans.de
Reply With Quote
Old 08-12-2005, 18:56
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Dat gaat wat worden zeg, tering. Naja, ze hebben ervaring, met die Viper van hun rijden ze ook altijd tussen het langzame grut Hoewel de Nordschleife wel wat anders is dan het mickey-mousebaantje van Oschers.
Reply With Quote
Old 12-12-2005, 00:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Tussen de nr.1 en nr.2 op de grid zat maar 6 seconden.........Quali voor de race was een makkie voor Zakspeed. In de race zelf was het verschil kleiner...........uiteindelijk een winst met 4 ronden voorsprong op de nr.2 Zakspeed zal wel iets van problemen hebben gehad, anders hebben ze zeer rustig rondgereden.

G&A heeft met de 1 helaas maar 19 rondjes kunnen rijden............

Uitslagen=> http://www.hhold.nl/uitslagen/Uitsla...20Oschersleben
Reply With Quote
Old 12-12-2005, 17:36
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

De Zakspeed Saleen heeft een mooie livery:
http://www.project-lemans.de/content/view/1566/115/
Reply With Quote
Old 12-12-2005, 19:02
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

zijn er daar nog foto's van?

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules