![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Nabeschouwing Belcar First Race: Belcar Historic Cup
Peter Govaerts overklast iedereen
De tandem Peter Govaerts-Lotus Elise heeft duidelijk zijn stempel gezet op het Historic-gebeuren. Het is trouwens de eerste maal en dankzij het Belcar umbrella-systeem dat de Historics, sinds ze drie jaar geleden hun opwachting maakten op Circuit Zolder een aparte wedstrijd kunnen rijden. Voorheen moesten ze steeds de baan op samen met de Sprinters Cup. 27 namen stonden op de deelnemerslijst, waarvan er uiteindelijk 25 aan de aftrap kwamen. Volgens de mensen van BRAVO zal ook deze lijst in de loop van het seizoen aandikken. Tijdens de trainingen was het opletten geblazen voor een verraderlijke opdrogende piste. Op de Raidillon was het dan ook puin ruimen voor de Camaro van Schippers en de TVR van Koeken. Govaerts zette de snelste chrono op de tabellen voor de Porsche 911 RS van Jan Van Elderen en een verrassende Philippe Robben in een Alfa Giulia. Verrassend was ook de zwakke chrono van regerend kampioen Pascal Pauwels die de ganse dag worstelde met een haperende krachtbron. Tijdens de start nam Govaerts de oudjes op sleeptouw terwijl Van Elderen even in de Corvette van Campagne zijn meerdere moest erkennen. Campagne was goed mee vooraan na een jumpstart maar moest even later zijn mooie Amerikaanse bolide aan de kant zetten met remproblemen. Datzelfde lot onderging ook Robben die na een spectaculaire wedstrijd zijn krachtbron letterlijk in rook zag opgaan. John Vandevenne had zijn TVR op een mooie zesde plaats geparkeerd op de startgrid, maar mistte kompleet zijn start toen bleek dat hij in achteruit geschakeld stond. Maar Vandevenne bewees ondanks de lichte aanval van Alzheimer dat hij kan terugvechten. De West-Vlaming kon vanuit de achterste gelederen terug oprukken naar de zesde plaats. Voor de overwinning zou het gaan tussen de Lotus van Govaerts en de Porsche van Van Elderen. Deze laatste kon in de derde ronde de leiding afsnoepen en trok een gat. Voor de derde positie werd flink gestreden tussen François, Moortgat en Van Ham. Het leek erop dat Van Elderen de klus met sprekend gemak kon klaren, tot de benzinedruk angstwekkend daalde en Govaerts terug het commando overnam. De voorsprong die Van Elderen had opgebouwd bleek groot genoeg om zijn tweede plaats veilig te stellen. Guy François moest zijn Lotus flink de sporen geven om de Porsche van Moortgat te kunnen voorblijven. Pauwels weerde zich als een duivel in een wijwatervat, maar moest zich tevreden stellen met de 7de plaats. |
#2
|
|||
|
|||
Heeft er iemand de uitslagen en rondetijden van de historics en van de sprinters?
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Even vermelden dat het om een Elan gaat... Ik vond de Historics trouwens best wel eens de moeite om te zien en horen! ![]() |
#4
|
|||
|
|||
De uitslagen en rondetijden zijn te vinden op www.belcar.com.
Inderdaad, de Lotus van Govaerts is een Elan. Sorry voor het foutje. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
voor de volgende races worden er een aantal nieuw wagens verwacht , o.a. een BMW M1 procar 2 mustangs en nog ander zwaar geschut spanning en sensatie verwacht voor alle info kan u terecht op www.bravo-racing en www.belcar.com |
#6
|
|||
|
|||
moet zijn www.bravo-racing.be
sorry |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|