![]() |
|
|
|||
|
|||
Zo is er maar één.
Op "één" loopt momenteel een voting over het beste Nederlandstalige lied. Zie http://www.een.be/zoisermaareen/ De keuze is beperkt en niet volledig maar m.i. toch representatief.
Je kan stemmen voor de Oscars van het Vlaamse lied in verschillende categorieën. Nogal wat oude liedjes en oude artiesten. Een ideale gelegenheid om de jongeren te laten kennismaken met de muziek van de ouderen ![]() Alvast mijn keuze : Jongens : Arme Joe van Will Tura De lage landen : Vlaanderen boven van Raymond van het Groenewoud Liefde : Blauw van The scene Vrienden : Mijn vriend Benjamin van Louis Neefs Passie : Ik wil je van De Kreuners Liedjes met een boodschap : Welterusten meneer de president van Boudewijn de Groot Meisjes : Mia van Gorki C U |
|
||||
|
||||
And now for something completely different......
![]() Jongens: Tim van Wim Decraene De Lage Landen: België van Het Goede Doel Liefde: Lieve kleine piranha van Gorki Vrienden: Mijn vriend Benjamin van Louis Neefs (allez, toch een punt van overeenkomst ![]() Passie: Zondag van Rob de Nijs Liedjes met een boodschap: De zotte morgen van Zjef Van Uytsel Meisjes: Mia van Gorki (allez, nog een punt van overeenkomst) |
|
||||
|
||||
Jongens : Sammy van Ramses Shaffy
De lage landen : Kronenburg park van Frank Boeyen Liefde : Rode wijn van Bram Vermeulen Vrienden : Afscheid van een vriend van Clouseau Passie : De verzoening van Frank Boeyen Liedjes met een boodschap : Welterusten meneer de president van Boudewijn de Groot Meisjes : Mia van Gorki
|
||||
|
||||
Jongens : Arme Joe van Will Tura
De Lage Landen : Kronenburg Park van Frank Boeijen Liefde : Lieve Kleine Piranha van Gorki Vrienden : Min Moaten van Flip Kowlier Passie : Zie me Graag van Clouseau Liedjes met een Boodschap : Iedereen Is van de Wereld van The Scene Meisjes : Mia van Gorki |
|
||||
|
||||
Jongens: Tim - Wim de Craene
Lage Landen: Kronenburg Park - Frank Boeijen Liefde: Rode Wijn - Bram Vermeulen Vrienden: Wij Zullen Doorgaan - Ramses Shaffy Passie: Je Veux de L'amour - Raymond vh Groenewoud Boodschap: De Zotte Morgen - Zjef Vanuytsel Meisjes: Mia - Gorki
|
||||
|
||||
Jongens: Sammy van Ramses Shaffy
Lage landne: België van Het goede doel liefde: Blauw van The scene vrienden: Min moaten van Flip Kowlier passie: Ik wil je van De kreuners boodschap: Welterusten mijnheer de president van Boudewijn De Groot meisjes: Mia van Gorki (de kate ryan versie is afschuwelijk, maar dat wist ik al toen ik in Humo las "dat ze de intro en outro had aangepast". Mia zonder die intro is mia niet.)
|
||||
|
||||
jongens : Arme Joe (Noordkaap)
lage landen : land van maas en waal (Boudewijn de Groot) liefde : Yvonneke (Urbanus) vrienden : Vrolijke vrienden (nonkel Bob) passie : Zo jong (de Kreuners) boodschap : zou een heel klein beetje oorlog soms niet beter kunnen zijn (noordkaap) meisjes : Anja (Gorki)
|
||||
|
||||
Ik kan er niet uit kiezen. Ze zijn allemaal goed. Was wel plezant om een aantal dingen - al is het maar beperkt - nog eens terug te horen.
|
|
||||
|
||||
Jongens : Jimmy (Boudewijn De Groot)
Lage Landen : Aan het strand van Oostende (Louis Neefs) Liefde : Blauw (The Scene) Vriendschap : Afscheid van een vriend (Clouseau) Passie : Ik wil je (De Kreuners) Boodschap : Iedereen is van de wereld (the Scene) Meisjes : Mia (Gorki) Echt leuk om sommige oude krakers nog eens terug te horen. "Afscheid van een vriend" bleek toch nog heel gevoelig te liggen. Misschien een emotionele keuze, maar ja ... |
|
||||
|
||||
Jongens: Tim, Wim De Craene
Lage landen: Sas van Gent, Louis Neefs Liefde: De roos, An Christy Vriendschap: Vrolijke vrienden, Bob Davidse Passie: Meisjes, Raymond Van Het Groenwoud Boodschap: Iedereen is van de wereld, The Scene Meisjes: joske, Raymond Van het Groenewoud Moeilijke keuze. Zo zie je maar dat de Nederlandse taal toch pareltjes kan afleveren. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|