![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
The 2002 Season !!!
Yes ! het is eindelijk zover na 3 lange maanden geen Formule 1 wagen te hebben zien rijden gaat nu eindelijk het 2002 seizoen van start . Vanaf 1 Januari mogen de teams terug testen .
de kalender van 2002 is bekend. Hij is bijna gelijk aan die van dit jaar. Het seizoen wordt dus nog steeds in Australië geopend, en wederom half oktober afgesloten in Japan. Alleen Engeland en Frankrijk zijn verwisseld van plaats. Daarmee verhuist ook 'de dubbel' naar de tweede helft van juli. Frankrijk en Duitsland worden in één week tijd verreden. De verwachtingen voor het seizoen zijn toch dat de strijd zal gaan tussen "Scuderia" Ferrari en BMW.WilliamsF1Team en ook tussen West Mclaren-Mercedes . Testen beginnen 7 januari (volgens F1racing.net) en zullen hoofdzakelijk plaatsvinden in Barcelona en Silverstone : 22/23/24 Januari 12/13/14 Februari 18/19/20 Februari Barcelona : 7/8/9/10/11/12/13/14 Januari Natuurlijk zullen de teams ook nog op andere circuits testen ( vb. Ferrari - Fiorano ) Wat verwachten jullie nu van het 2002 sezoen let the world know and Speak up !!!!
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
'k Voel mij nog wa te moe om al te beginnen filosoferen over Schumacher die z'n 5de binnenhaalt, op de voet gevolgd door Montoya die een prachtjaar bij Williams beleeft, en Fischella die, samen met Felipe Massa, z'n eerste overwinning kan binnenhalen, om dan nog niet te spreken over Frentzen die Arrows er terug bovenop brengt, Verstappen die Paul Stoddart failliet krijgt, Trulli die bij Renault de ene podiumplaats na de andere binnenrijft en Salo en McNish die pas na Monaco kunnen aanmodderen bij de middenmoot.
Ge ziet, ik ben nog veel te moe na vannacht ![]() ![]()
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#3
|
||||
|
||||
Tweestrijd M.Schumacher/ Montoya voor de titel.
Hopelijk wint Fisichella zijn eerste ( en wie weet nog meer ). Idem voor Trulli. Ik verwacht dat zowel Massa als Sato serieus van zich gaan laten spreken en dat Häkkinen zijn terugkeer aankondigt. Voor de rest hoop ik dat we gespaard zullen blijven van zware crashes. |
#4
|
||||
|
||||
Dominantie van Ferrari.
Williams wint er een paar. En Toyota zorgt voor een verrassing door ook een GP te winnen. Trulli werpt zich op als een te duchten tegenstander voor 2003. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Je had je vergist eh :-)) |
#6
|
||||
|
||||
typen is nooit zijn straerkste kant geweest
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#7
|
||||
|
||||
Ik zal wel zien hoe dat seizoen zal verlope. Wa kik wel hoop is dat dees jaar is spannend ga worde en da den titel al ni 4 races voort einde is veroverd door iemand (hopelijk Schumi)
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
Titelstrijd :
De strijd om het wereldkampioenschap zal zoals gezegd waarschijnlijk tussen Juan Pablo Montoya en Michael Schumacher waar men zeker toch niet Ralf Schumacher en Coulthard ook niet vergeten en je weet maar nooit wat Barrichello kan . Het is zeker uitkijken naar de relatie tussen Ralf en Juan Pablo of er teamorders zullen komen en of Coulthard gespaard kan blijven van Pech. Bij Ferrari liggen de kaarten iets makkelijker : Schumi is no 1. en Barrichello geen 1 a. maar een volwaardige 2de. Titelstrijd Constructeurs : Daarover lijkt weinig twijfel dat het tussen BMW.WilliamsF1 en Scuderia Ferrari zal gaan aangezien Mclaren toch eerder afwisselende resultaten laat zien. Verassing 2002 : Wie kan de verassing van 2002 worden ; Raikkonen bij Mclaren of misschien het Renault team of wie weet nog wel iemand anders . Als Raikkonen een deftige betrouwbare MP 4/18 krijgt dan zit de kans er in dat Kimi wel eens verassend uit de hoek zou kunnen komen en eventueel zijn eerste overwinning grijpen . Als tweede Toyota F1 wat kunnen we ervan verwachten ; als we afgaan op de testen die men in 2001 gedaan heeft niet veel en zie ik ze belanden zoals BAR in zijn eerste jaar ( '99 waar het geen enkel punt haalde ) Andere verassing kan misschien Massa zijn die zijn kans krijgt bij Sauber - Petronas . Rookie 2002 : Alain McNish (Toyota) Felippe Massa (Sauber) Sato(Jordan) zijn de rookies voor 2002 ; misschien duikt er nog wel een rookie op bij Prost - Minardi ( Webber of laten we hopen een BELG ) Alain Mcnish is weliswaar een rookie in F1 maar heeft zich toch al bewezen overweg te kunnen met vele PK's Felippe Massa blijft het grote vraagteken ; wat we van deze braziliaan moeten verwachten is niet echt bekend . Laten we hopen dat hij mooie dingen laat zien en af en toe de vaste waarden in F1 het vuur aan de schenen kan leggen. Met Sato is er terug een japanner in de F1 . Deze japanner met veel F3 ervaring hoopt potten te gaan breken in 2002. Flopper 2002: Wie zal de Flop van 2002 worden ; wordt het ProstGP - Minardi - Arrows - of toch BAR of wie weet wel een van de topteams, want je weet natuurlijk nooit Voor BAR lijkt het een zeer moeilijk jaar te worden alhoewel ze zich verzekerd zien van de honda motoren is na het wegvallen van Pollock maar de vraag of Jaques Villeneuve wel zal blijven , Villeneuve die in 2001 toch zorgde voor enkele podiumplaatsen . Prost is wellicht het grootste vraagteken ze hebben weliswaar een Ferrari motor maar het probleem is geld geld om een chassis te ontwikkelen . het zal de vraag zijn wie er het geld meebrengt om er te rijden . Prost mag van geluk spreken als het einde 2002 een paar puntjes kan binnen rijven . Voort zijn er natuurlijk minardi - Arrows - en Jaguar . Jaguar zal dit het jaar van de defenitieve doorbraak worden of moddert het nog maar een jaartje aan . Arrows dat het dit jaar zal doen met Cosworth motoren dus eigenlijk de zelfde motoren als Jaguar ; bij Arrows wil men kiezen voor een rijder met de nodige ervaring ( Frentzen of verstappen en jong talent dat zich in de F1 koopt met dank aan Red Bull nl. Enrique Bernoldi . Minardi is Minardi . Het Kuala Lumpur Magnum Minardi Asiatech team zoals het team volledig heet in 2002 heeft nog geen rijders ; belangrijkste kandidaat naast Alex Yoong die zeker is is Mark Webber of misschien David Saelens . En de Rest: Jordan - Sauber Jordan kan ook sterk voor de dag komen met 2 italiaanse sterke talenten : Sato en Giancarlo Fisichella ; Fisichella weer terug bij Jordan waar hij in 97 mooie dingen liet zien met de Jordan - Peugeot . Sato , winnaar van het Brits F-3 kampioenschap en de Marlboro Masters in Zandvoort in 2001 kan net als zijn collega's Button - Raikkonen mooie dingen laten zijn in zijn eerste jaar dat hij F1 rijd. Sauber hoopt om zijn mooie prestatie van 2001 te herhalen ( 4de in WK constructeurs ) met Massa en Heidfeld . Heidfeld die eerst getipt was om naar Mclaren te gaan in 2002 is uiteindelijk bij het team van Peter Sauber gebleven . Sauber voor het 4de jaar op rij met Ferrari motoren zal samen met Jordan de voornaamste concurrent zijn achter de grote drie teams . De Belgen : De belgen in F1 in 2002 , komen ze of komen ze niet David Saelens zou aan de slag kunnen bij Minardi , na zijn geslaagde test in Misano , Saelens zal zeker in Januari nog een test krijgen bij Minardi . Voor Saelens is net als voor Bas Leinders het probleem sponsering . Sponsers van David zijn DAF / FINA / Turbo's Hoet . Bas Leinders van zijn kant hoopt op een zitje bij ProstGP mede dankzij de inbreng van Interbrew zou dit dan zijn . Na het wegvallen van de Afrikaanse prins om Prost op te kopen is de kans weer gestegen dat Interbrew prost koopt al dienen ze dan wel af te rekenen met een Canadees bedrijf genaamd VECTRA die een contract zou hebben met P. De Laey dat De Laey prost niet zou kunnen kopen en VECTRA wel en die zouden dan waarschijnlijk geen belg aan het stuur willen . Bas Leinders kan dan weer wel rekenen op steun van Bastos . Vanaf 7 Januari beginnen de testen en zullen de verhoudingen voor 2002 iets duidelijker worden , vanaf dan zullen we werkelijk kunnen zien wie er een bepalende rol in het Kampioenschap zal kunnen spelen.
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Kijk maar nekeer hoe snel Prost niet ging vorige wintertesten.
Nu is het daar al een hoofzaak om nog te kunnen testen ![]()
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#12
|
||||
|
||||
Oké , testen zeggen zeker niet alles maar geven toch een tipje van de sluier . We zullen vb. zien wat toyota echt waart is tegenover BMW op vermogen .
Arrows ziet zijn testschema in het water vallen door dat het nog een maand op motoren moet wachten ( sukkels da da zijn )
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
hier is schumachers preview op 2002:
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Raceboy quoted
Quote:
![]()
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
Ge zou voor minder eh JPM!
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|