De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-05-2006, 18:05
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular

Castrol Skyline GT-R Group A

Het is er eindelijk van gekomen. Na een paar races gereden te hebben op Petit Spa , ben ik begonnen aan m'n eerste zelfbouw auto. En het is, jawel de Skyline Group A. Het is de bedoeling om mee te doen aan de Group A wedstrijd met enkele andere Paddockers.
Voor mij is het echter de bedoeling om alles te leren, t'is m'n eerste auto sinds .... euh ever, denk ik. En m'n slotten is ook nog niet voldoende om schumacher naar huis te rijden. Maar je moet met een paar zijn om er een de eerste te laten zijn, hé.
Dus hier m'n Skyline:

Omdat men eerst moet leert vallen voor men leert lopen, was ik in al m'n bedrijvigheid beginnen schilderen aan de carrosserie. Daar ging het grondig mis. Vol luchtbellen en vuil. Ben er dan maar met 'Witte geest' overgegaan, maar nu is hij heel mat getrokken. Omdat ik wel weet dat ik de schoonheidsprijs toch niet ga winnen, zal ik Mfarhers advies opvolgen, en eerst de spoiler en dergelijk aanbrengen en daarna voorzichtig toch nog een beetje glans te krijgen door hem te spuiten.
Trouwens dit is m'n spuitcabine, met bovenaan m'n dust-closed hot-air fast-paint-drying oven:

Hier zal ik jullie op de hoogte houden van de vooruitgang.
Wat is er dus al gebeurt:
- Motorkap ( was doorzichtig) heeft los al vier lagen gekregen
- Kas gespoten met luchtbellen , afgekuist en licht opnieuw gespoten
Old 13-05-2006, 18:09
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Kan het zijn dat de spijlers van de motorkap naar het dak geplooid zijn? Hopelijk niet...
Reply With Quote
Old 13-05-2006, 18:22
A uit PDGRacing's Avatar
De Paddock Regular

De stijlen zijn inderdaad geplooid. Heb hem zo in de winkel gekocht. Omdat er waarschijnlijk wel meer zal verkeerd aan zijn dan alleen maar de stijlen ( zoals het verven) en er nog veel meer zal aan komen door het rijden ( ben nog altijd maar een rookie), heb ik toch besloten om ermee verder te gaan. Het zou toch te lang duur mocht ik teruggaan naar de winkel en een vervanger aanvraag. En als ik de voorruit erin kleef, dan dit wel een helpen hoop ik...
Old 13-05-2006, 18:45
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Hahaaa... tis begonnen... da zien we graag hé...

Alle begin is moeilijk hé... gewoon doorbijten en leren... (en veel tips vragen aan de experts hier hé!)

Veel succes!

G.
Old 13-05-2006, 19:39
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

@MFahrer:

Geen wonder dat het zolang heeft geduurd denk ik: hij heeft eerst die doos duyvis nootjes leeggegeten ...
Reply With Quote
Old 13-05-2006, 20:05
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer

Weeral iemand die een sotracer wil bouwen.Doe zo verder.Ook eens een Jap in het Groep A gebeuren.Als hij net zo goed is als in zijn gloriejaren word hij een grote tegenstander.

BMW M5 ...Kraftbayer!
Reply With Quote
Old 13-05-2006, 21:36
De Paddock Regular

Bij ons heeft er al een Skyline gereden en ik moet zeggen... hij was echt snel... Bram rijdt hoogstwaarschijnlijk ook met een Skyline... dat wordt een topfavoriet!

G.
Old 16-05-2006, 20:11
A uit PDGRacing's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by walter
Weeral iemand die een sotracer wil bouwen.Doe zo verder.Ook eens een Jap in het Groep A gebeuren.Als hij net zo goed is als in zijn gloriejaren word hij een grote tegenstander.
Die slot-car zal zo goed rijden als degene die het gas bedient. MFarher zal wel enkele seconden sneller zijn dan ik per ronde...
Old 18-05-2006, 13:14
A uit PDGRacing's Avatar
De Paddock Regular

Een update-tje:

Heb de meeste onderdelen vastgekleeft ( Spoiler, vleugel, ruitewisser, en de ruiten). Hier het nieuwe uitzicht:

Eerst enkele foutjes: Nuja, kanjers, kamels
Zoals hoger staat, waren m'n twee dakstijlen geplooid van de kit die ik gekocht had. Nu wou ik ze rechten door ze vast te kleven aan de ruiten die ik erin plaatste. Op advies heb ik geen modelbouwlijm gebruikt, maar seconden-alleslijmer. Straf materiaal zulle. De onderdelen die je aan elkaar kleeft, hangen ook echt aan elkaar. De contact-punten lossen een klein beetje op, en vermengen zich met elkaar, ze lijken aan elkaar gesmolten.... Vree straf materiaal, zoals ik al zei...Toen ik de stijlen aan het lijmen was, is de lijm uitgelopen over ruit. Diagonaal van de ene kant naar de andere kant. En van dan af is het verkeerd beginnen lopen. Ik wou het opkuisen, vingers vol me lijm… => Alle ruiten zijn gevlekt mat geworden en gelukkig m'n vingers nog net losgekregen van de auto en van elkaar. Ik heb de boel even laten opdrogen, om het gemak iets rustiger worden, en even nadenken wat ik nu zou doen. Geen probleem, met desolvan de lijm oplossen van de ruiten. Eerst voorzichtig, dat leek te lukken, dan een stukje meer, dat ging niet. Desolvan lost namelijk ook plastiek op. Damn, weer miserie. Stoppen met desolvan. Doordoen met iets makkelijk, om toch het gevoel weer te krijgen. Een spiegeltje er aan lijmen. Wat gemakkelijk lijkt, is opeens een heel moeilijke opdracht. Lap, spiegel verkeerd gehangen. Hij staat niet op de juiste plaats. En door die superlijm, niet meer los te krijgen. Na dit ben ik het gestopt, en ben voetbal gaan kijken. Tijdens de rust foto's genomen en rustig de fouten gaan bekijken: Ruiten zijn vuil, stijlen nog steeds geplooid, en spiegel hangt verkeerd... Om de lijm toch een beetje 'nuttig' te gebruiken, heb ik de ruitenwisser op werkende stand gezet, en zijn de ruiten nat aan de buitenkant, en aangedampt aan de binnenkant. ( Allez da's de uitleg die ik er aan geef …)

Eenmaal je begint te sukkelen blijf je gewoon op de verkeerde weg…

Het volgende zal nu zijn om alles nog eens te overlopen, te decallen en de neus klaar maken voor de LED’s. De luchthapper voor de intercooler zal ik nog afwerken, en meer afsluiten. (Intercooler inkleven).
Old 18-05-2006, 19:04
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ai wat jammer... Misschien net wat teveel lijm gebruikt? Ik probeer bij zulke delicate plaatsen de lijm over te brengen via een tandenstokertje. Dit zorgt voor kleinere druppeltjes en dus minder kans op doorlopen en zo...

Hopelijk kun je er toch nog een geslaagde slotter van maken!

grtzz
Reply With Quote
Old 19-05-2006, 08:18
De Paddock Regular

Inderdaad jammer... de concours beker zal aan je neus voorbijgaan. Maar alle begin is moeilijk, zeker met lijm zoals degene die je hebt gebruikt. Reken de wagen gewoon als leerwagen, zowel voor te bouwen als te rijden... als je deze eens hard in de muur parkeert, zal het iets minder pijnlijk zijn dan een tip top afgewerkte wagen...

Keep up the learning proces... en alles gaat klaar liggen bij willy volgende vrijdag.

G.
Old 19-05-2006, 16:12
xke xke is offline
De Paddock Rookie

probeer is ff te polishen met glas-ex of instanet veur ruiten dan kunt ge der mss nog een deftig resultaat uit halen heb da op kleiner slotauto's al met succes gebruikt en daar kunt ge dan nog zo nen polish veur gsmvensterkes over doen en dan ziet ge het bijna ni
Reply With Quote
Old 19-05-2006, 16:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Dat hád kunnen helpen als hij de ruitenwissers er al niet op vastgeplakt had. Alhoewel, polishen alleen zal niet volstaan vrees ik want de schade is toch wel aanzienlijk.

Manmanman, ik voel me hier percies Piet Huyzentruit die de meubelen moet proberen te redden...

Bon, eerste opmerking : je had die A-stijlen beter gewoon rechtgeplooid in plaats van te proberen ze aan de ruit vast te plakken. Model in wat warm water leggen of boven een eierkoker houden die waterdamp produceert, en de warme plastic is zo plooibaar als je maar wil tot hij weer afkoelt.

Tweede opmerking : ruiten mag je NOOIT met secondenlijm kleven!!! NOOIT!! Ze zullen altijd wit uitslaan, zelfs als je niets morst. Dat is gewoon een chemische reactie die bij het uitharden van cyanoacrylaatlijm plaatsgrijpt. Gebruik liever witte houtlijm of wat plasticlijm (maar dan alleen op de centrale plaats onder het dak).

Derde opmerking : het repareren van die ruiten is niet onmogelijk, maar dan moet je ze wel terug losmaken van de carosserie. Eens ze los is kan je ze beginnen af te schuren met grof schuurpapier tot alle grove strepen weggeschuurd zijn. Je zal zien dat je ruit dan helemaal mat geworden is. Dat is niet erg, hoofdzaak is dat ze egaal mat is en geen strepen of lijmresten meer vertoont. Daarna ga je steeds met fijner schuurpapier de glans herstellen. Van een korrel 320 ga je via 600 naar 1000, 2000, enzovoort tot 12.000. Daarna polijst je het plastic nog eens op met compound en ze ziet er beter als nieuw uit.

Succes!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 19-05-2006, 21:47
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by xke
probeer is ff te polishen met glas-ex of instanet veur ruiten dan kunt ge der mss nog een deftig resultaat uit halen heb da op kleiner slotauto's al met succes gebruikt en daar kunt ge dan nog zo nen polish veur gsmvensterkes over doen en dan ziet ge het bijna ni

Quote:
Originally Posted by Sennake
Manmanman, ik voel me hier percies Piet Huyzentruit die de meubelen moet proberen te redden...
Vierde opmerking (maar dan volledig voor mijn eigen rekening): als we alles in het Nederlands doen, met leestekens inbegrepen, dan geraken we er misschien ook nog uit.
Old 20-05-2006, 00:01
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

als je wel seconde lijm wil gebruiken, dan alleen ZAP-O enkel voor de door zichtige delen, geeft geen witte waas!!! voor al de andere delen de gewone ZAP produkten
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules