De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 15-01-2006, 20:37
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Racingworld.be meldt dat er geruchten circuleren omtrend een Aston Martin DBRS9 in de Belcar.

Mvg...
Reply With Quote
  #2  
Old 15-01-2006, 23:05
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Zou inderdaad Top zijn voor het imago van het hele Belcar kampioenschap, als dit doorgaat tenminste.
De organisatie zal dit zeker ook toejuichen, alleen al door de toename van het aantal publiek, het zal er zeker van toenemen.
Magnifieke wagen !
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Reply With Quote
  #3  
Old 15-01-2006, 23:58
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Quote:
Originally Posted by Mark
Tja, wie maakt er een lijstje met teams die in het verleden een gewaagd project hebben geriskeerd in de Belcar? Dat zijn er nogal wat Benieuwd in welke klasse die dan zou uitkomen. Normaal gesproken klasse 2 maar die DBRS9 (in standaard uitvoering) is ook geschikt voor FIA GT3.............en de Porsche uit FIA GT3 zien we dan weer terug in Belcar Klasse 3. Neem aan dat er geen seconden verschil zijn tussen een standaard 996 Cupje en een 997 Cupje.

Daarmee is niet gezegd dat alle voertuigen uit FIA GT3 over dezelfde snelheid moeten beschikken Snapt iemand het nog ?
een porsche uit fia GT3 is een 997 cup en deze is niet toegelaten in klasse drie Belcar maar hoort wel degelijk eveneens thuis in klasse 2. In klasse drie zijn enkel 996 cup wagens toegelaten.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-01-2006, 17:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Feiten op Pitstop

Quote:
De Belcar 2006 ziet de komst van een Aston Martin DBRS9 aan zijn neus voorbijgaan. Chris Mattheus had het plan opgevat om met een AM in de Belcar uit te komen........

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10627
Jammer
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 16-01-2006, 20:06
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Mark
Feiten op Pitstop



Jammer
Allemaal zeer jammer. Ziet de organisatie nu nog niet dat ze fout bezig zijn.

Verliezen van de Ultima van Qvick. Nu deze Aston Martin aan de neus zien voorbij gaan...

Mvg...
Reply With Quote
  #6  
Old 16-01-2006, 20:56
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Er is een uitzondering waardoor "cup"wagens toch kunnen deelnemen maar dan moeten ze zich wel houden aan de regels van de "cup", hier de FIA GT3"cup". Je kan toch moeilijk verwachten dat ze uitzonderingen gaan toestaan omdat het toch wel een toffe wagen is...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #7  
Old 16-01-2006, 22:21
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Er is een uitzondering waardoor "cup"wagens toch kunnen deelnemen maar dan moeten ze zich wel houden aan de regels van de "cup", hier de FIA GT3"cup". Je kan toch moeilijk verwachten dat ze uitzonderingen gaan toestaan omdat het toch wel een toffe wagen is...
Welke uitzondering ?
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 17-01-2006, 00:30
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Jammer Chris van het A.M. project, wel de juiste beslissing, de investering is te groot om zo maar te gokken, daarbij komt nog dat als het volgend jaar het regelement (iets) aangepast wordt de Aston Martin misschien helemaal buiten de boot viel, dan sta je daar na 1 seizoen met een fantastisch project.
Zo een project zou toch van de organisatie uit flink gestimuleerd moeten worden ze !?!?
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Reply With Quote
  #9  
Old 17-01-2006, 01:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
. Net voor de ondertekening kreeg Mattheus vanuit België, bij monde van de promotor en de RACB die op dat ogenblik vergaderden, de tekst die normaliter zal worden opgenomen in het sportreglement.

press release Mattheus.
Wie goed leest weet wie er wederom dwars heeft gelegen Tijd voor een schadeclaim wegens gederfde inkomsten? Begin een nare smaak in mijn mond te krijgen van de kleur blauw in het pak

Klasse 1, 2 en 3, dat is dus een afspiegeling van het FIA GT1, 2 en 3 systeem. Als ik het nieuws rondom de Prodrive AM DBRS9 goed heb gevolgd is dat volgens de FIA een GT3 wagen. Misschien is ie wat sneller dan zijn andere GT3-concurrenten. Geen enkel probleem, gewicht erbij of de luchttoevoer knijpen.

Die wagen hoort dus gewoon thuis in klasse 3, net zo goed als de nieuwe 997 Cup, Corvette Z06, Dodge Viper en noem ze maar op. Volgens mij hadden maar weinig mensen verwacht dat er zo'n grote vraag zou zijn naar GT3 (en dus klasse 3) produkten. Daar moet je als clubje stijve RACB-harken dan maar op inspelen.............of hebben de heren een dubbele agenda?

Tja, mensen in het bezit van een reguliere 996 GT3-cup (of vergelijkbare wagens) zullen wellicht niet blij zijn met dit stanpunt. Geen probleem, beetje creatief met brides en/of gewicht en ook dat probleem is de wereld uit. Voor Klasse 3/GT3 een bepaalde normtijd opstellen en dan de boel gelijk trekken, dat doet het grote broertje FIA GT3 namelijk ook

In het GT3 segment hebben we in 2006, 2007 en misschien 2008 te maken met twee soorten generaties GT3-achtige wagens. Kwestie van dit reglementair op correcte wijze op te lossen.

Is een moderne GT3 wagen te modern en te snel voor klasse 3 volgens de heertjes van Brussel? Ok, laat hem dan van start gaan in klasse 2 maar geef hem of haar dan wel de kans om zich te meten met een 996 GT3-RS(R) ...........en dan moet je niet pesterig zeggen: Hela, u bent klasse 1 qua motorinhoud, die wagen wordt daar zoek gereden. Als je klasse 1 wilt rijden koop je een AM DBR9 en geen AM DBRS9, dat is een verschil van 1 letter en 1 miljoen Euro

Weleens gekeken naar de intentie van Prodrive bij het bouwen van de AM DBRS9? Clubracer ............dat is dus niet nooit FIA GT1 aka Klasse 1!

Klasse indeling naar motorinhoud? Zou toch maar eens overwegen om om te schakelen naar de verdeelsleutel gewicht/pk. Iemand een adres of naam van een "Blauwe Brusselaar" waar ik als liefhebber mijn gal kan spuwen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 17-01-2006 at 01:36.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-01-2006, 01:33
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
waarom zou de organisatie dat moeten stimuleren? om de teams die zo'n project niet kunnen betalen te benadelen?

het enige dat de organisatie had kunnen doen, is een duidelijk reglement voor de komende jaren opstellen. maar van extra stimulatie kan hoegenaamd geen sprake zijn.
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 17-01-2006, 13:12
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by El Torro
Zo een project zou toch van de organisatie uit flink gestimuleerd moeten worden ze !?!?
Hoe stom kan je zijn om zoiets aan je neus te laten voorbijgaan?
Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat de Belcar-organisatie het noorden kwijt is. Het wordt dringend tijd dat de Belcar het RACB-juk van zich gaat afgooien en net zoals vroeger opnieuw haar eigen koers gaat varen.
Ook het nieuwe reglement, opgesteld met de RACB over de schouder meekijkend, dreigt een behoorlijke mislukking te worden.
Goed bezig daar in Zolder!

Last edited by Baron; 17-01-2006 at 13:16.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-01-2006, 13:54
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Misschien was het beter om het fia gt reglement te "kopieren" en ook te vertalen naar de toerismes. Dan kwamen er misschien ook wel teams vandaar testen in de belcarraces, wat dan weer zorgt voor een leuke affiche en dus publiek ... Nuja, is wel allemaal simpel gezegd, maar het doen lijkt me veel moeilijker ...

Last edited by Pinzie; 17-01-2006 at 14:55.
Reply With Quote
  #13  
Old 17-01-2006, 23:52
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Hopla, weer eentje die we kwijt zijn.

Op Autosport.be staat een artikel met iets meer uitleg over het door de RACB en de Belcar-promotor vakkundig de nek omgewrongen Aston Martin-verhaal. Daaruit kan je opmaken dat TT Racing van Chris Mattheus de Belcar, begrijpelijk, voor bekeken houdt.

En in Zolder? In Zolder slaapt men intussen rustig verder....
Reply With Quote
  #14  
Old 18-01-2006, 01:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Baron
Daaruit kan je opmaken dat TT Racing van Chris Mattheus de Belcar, begrijpelijk, voor bekeken houdt.
Niet helemaal juist Een eventuele AM DBRS9 van Mattheus zou ingezet worden door Mülhner Motorsport:

Quote:
De AM zou zo goed als zeker gerund worden door Mühlner Motorsport, met wie Mattheus in 2005 de 24 Uren van Francorchamps heeft gereden.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10627
De tijd om nu nog een zitje te zoeken bij een Belcarteam is nu net zo kort als in het BTCS, FIA GT of LMS. Dus daar zie ik geen verschil in

Belcar is overigens niet uitgesloten
Quote:
"Vanaf nul starten lukt niet meer, daarvoor is het te laat. Ik ga nu op zoek naar een competitieve zit bij een team."

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10627
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 23-01-2006, 15:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Tussen 15 en 17 maart weten we hoe snel zo'n FIA GT3 AM DBRS9 is in competitieverband. Tijdens een wedstrijd in het voorprogramma van de 12 uur van Sebring zal een AM DBRS9 zijn debuut maken in de SCCA Speedworldchallenge GT. Concurrenten zijn o.a. de Corvette Z06 (6.0 liter), Porsche 996 GT3-Cup (3.6 liter) en de Dodge Viper SRT (8.3 liter). Zeg maar een Amerikaanse versie van FIA GT3 (en dat is dus één klasse )
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.