De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-10-2006, 22:00
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

VW Fun Cup Zolder Perdieus

Verslag VW Festival Zolder

Het VW Festival op zondag 1 oktober werd voor Perdieus Motorsport een dag met hoogtes en laagstes. Na een testdag op donderdag stond de éénzitter op punt. Ook de tweezitter van Perdieus werd stevig onderhanden genomen en op punt gezet om de gasten van sponsor Sun Telecom te plezieren.

Tijdens de kwalificatie werd met de tweezitter de 3de tijd in de klasse neergezet door gastpiloot Raf Bleeckx, die voor deze gelegenheid Marc en Anneke Perdieus kwam versterken. De éénzitter probeerde haar 4de positie in het algemeen kampioenschap te verstevigen. Pieter zette eerste de 14de tijd neer, en deze werd naar het einde toe nog verbeterd tot de 10de tijd algemeen door Maarten. Voor het eerst werd onder de magische grens van 2’ minuten gedoken, een 1’59’6 liet zien dat de auto perfect liep.

De race beloofde alvast sterk te beginnen voor Perdieus Motorsport. Het contrast kon niet groter zijn. De éénzitter nr. 32 werd op de pole positie gezet, de biplace nr. 332 mocht na de lottrekking als laatste starten. Maarten en Marc waren de respectievelijke starters bij de vliegende start om 13u05. ‘Een gelegenheid als deze om de auto in de kijker te rijden kon ik niet voorbij laten gaan,’ vertelt Maarten. ‘Ik wilde na de eerste ronde als eerste doorkomen. De vliegende start lukte perfect en ik kon eventjes afstand nemen, maar met kanonnen als Ruben Maes en Manu Nava achter mij, respectievelijk 2de en 1ste tijd in de kwalificatie, wist ik dat het niet makkelijk ging zijn. Ruben haalde me reeds in net voor de Villeneuve chicane, maar ik kon hem in de Rea uitremmen, waarna hij me met rokende banden net voor de Jacky Ickx weer wist te grazen te nemen.’ Racen op de limiet maar Maarten slaagde er toch in om het spoor van Ruben Maes gedurende de eerste 5 ronden te volgen. Daarna volgde een safety car, waarbij BG Racing (Nava) net voor de gele vlaggen voorbij Maarten schoof! P3 was het gevolg gedurende een lange periode safety car na een crash van de Radio Contact biplace.

‘Na de herstart verloor ik 3 plaatsen na een klein foutje in de Villeneuve. Daarna kon ik rond plaats 7 à 8 blijven hangen, net achter de kopgroep. Maar de motor (water) begon weer warm te worden, dus uit de slipstream rijden was de boodschap!’ Tegen het einde van de stint, bij de inlap, gebeurde echter iets eigenaardig. Maarten ging na de Villeneuve, in de bergop richting Rea, plots rond, en de auto begon te roken. Waarschijnlijk is er water(damp) op de achterbanden terecht gekomen waardoor de auto onherroepelijk rond ging en gelukkig niet in de muur belandde. Maarten werd binnengesleept met rokende auto, en het verdikt was hard, joint de culasse! Waarschijnlijk had de motor dit al op het einde van de 25uren toen hij in de laatste uren warm liep. De motor wordt nagekeken bij Dubois Racing zodat de laatste race van het kampioenschap nog kan worden aangevat op 14 oktober. Dit slecht resultaat kan als schrapresultaat dienen, dus is het kampioenschap nog niet verloren.

De biplace reed eveneens een sterke race. Marc nam een schitterende start en klom stilaan naar voren na een start op de laatste plaats. Halverwege de race na een mooie stint van Raf, gevolgd door Anneke, lag de biplace op de 3de plaats in de klasse. Na nog enkele sterke gevechten nam Raf naar het einde toe de 2de plaats in de klasse over. Samen met copiloot Marc Brys (trainer van GBA) kwam hij na een kleine 5u-durende race als tweede biplace over de streep. Sun Telecom was tevreden en dan zijn wij dat ook!

Op naar Francorchamps voor de VW Finals, de 6uur durende slotrace van het kampioenschap 2006, op 14 oktober. Naast de finale van de Fun Cup vindt ook de laatste race van het BTCS kampioenschap plaats. Gratis kaarten voor dit treffen kunnen gedownload worden via www.perdieus.com!

PM Press
Old 04-10-2006, 14:02
Eyewitness's Avatar
Eyewitness Eyewitness is offline
De Paddock Rookie

meer succes in Spa kzal er ook zijn !!!
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 12:52
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

Op deze linkhttp://bartspaey.cheapass.be/perdieu...estival32.html kan je een schitterende collage vinden van Bart Spaey over de race in Zolder!

Groeten,
Maarten

en hier wat teasers

Old 09-10-2006, 15:11
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Was inderdaad een toffe race en leuk om het van dicht bij te maken.
Bedankt Maarten en de rest van de familie voor de klap tussen de stints door.

Reply With Quote
Old 11-10-2006, 00:51
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

foto's nu ook online op www.perdieus.com

Schitterende reportage op Pitstop en dito interview met de teameigenaar :-)

Spijtig dat mijn halve ronde aan kop niet op tv kwam, alleen maar het begin van de tweede ronde!

Soit, thx Peter

Groeten,
Maarten

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules